سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: شهرداریهای استان برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان و مساقران نوروزی از یک ماه قبل با بسیج امکانات درحال آماده سازی شهرها هستند.

شهرداریهای گلستان برای استقبال ازمسافران بسیج شدند

به گزارش گلستان24؛از استانداری، طیبه خلیلی اظهار کرد: رنگ آمیزی جدول ها وخط کشی معابر، کاشت نهال و گل و گیاه در فضاهای سبز شهری، آماده باش نیروهای اداری، امدادی و سازمان های تابعه، تعطیلی حفاری های به مدت یک ماه، لکه گیری و آسفالت معابر، شستشوی ایستگاه های اتوبوس، نظارت بر فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی و جایگاه های سوخت بخشی از این اقدامات است.
به گفته وی؛ پهن کردن سفره هفت سین و نصب المان های تبریک سال نو، جمع آوری نخاله ها و پاکسازی شهر، جلوگیری از سد معبر و ممانعت از فعالیت متکدیان و انتقال آنها به مکان های مربوطه از دیگر پیگیری های به عمل آمده شهرداریهای استان در استقبال از نوروز است.
خلیلی افزود: جمع آوری خودروهای اسقاطی در معابر مرکزی شهر، تعمیر روشنایی بوستان ها و میدان ها، لایروبی جوی ها، اختصاص مکان خاصی در مرکز شهر جهت استقرار دستفروشان و میوه فروشان و آماده سازی ماشین آلات سبک و سنگین در سطح شهرهای استان نیز انجام شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به تقسیم وظایف انجام شده در ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی؛ شهرهای استان با آمادگی کامل به استقبال بهار رفته و خدمات دهی مناسبی به شهروندان و مسافران نوروزی داشته باشند.
در استان گلستان افزون بر 30 شهر و یکهزار و 75 روستا وجود دارد که بیشتر این مناطق در حاشیه جاده اصلی تهران - گرگان - مشهد و در مسیر گذر زائران امام هشتم (ع) و گردشگران شمال کشور قرار دارد.
طبق گزارش ستاد تسهیلات خدمات سفرهای گلستان، سال قبل 6 میلیون مسافران نوروزی از این استان گذر کردند.
به گزارش ایرنا همجواری کوه، دریا، جنگل، دشت و مزارع سرسبز و طلایی به همراه آثار تاریخی فراوان و هوای مطلوب در آغاز بهار، گلستان را به مقصد بسیاری از گردشگران کشور تبدیل کرده و گذر زائران حرم امام رضا(ع)که مسیر تهران- گرگان- مشهد را انتخاب می کنند نیز بر رونق گردشگری استان افزوده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار