مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: پایگاه‌های انتقال خون استان گلستان در ایام تعطیلات نوروزی فعال بوده و به مردم و مسافران خدمات‌رسانی می‌کنند.

فعالیت پایگاه‌های انتقال خون گلستان در تعطیلات نوروز

به گزارش گلستان24؛میرمحمدعلی حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره اهدای خون در ایام عید اظهار داشت: پایگاه‌های انتقال خون مرکزی گرگان و گنبدکاووس درهفته نخست تعطیلات نوروز، از ساعت 8.30 دقیقه صبح تا 19.30 فعال هستند.

وی افزود: مراکز خون‌گیری علی‌آبادکتول و کردکوی هم در روزهای فرد و مرکز خون‌گیری بندرگز در روزهای زوج از هفته دوم نوروز 97 و اتوبوس سیار خون‌گیری در آزادشهر در روزهای 5 و 7 فروردین آماده خون‌گیری است.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان اهدای خون را بهترین عیدی برای بیماران دانست و تصریح کرد: در 11 ماه نخست امسال 55 هزار و 206 نفر در گلستان برای اهدا خون مراجعه کردند که از این تعداد 44 هزار 655 نفر موفق به اهدای خون شدند.

حسینی اظهار داشت: بیشترین مصرف گروه خونی در استان گلستان مربوط به گروه‌های خونی o مثبت و منفی است.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان گفت: در استان گلستان 5 پایگاه و مرکز انتقال خون در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، علی‌آبادکتول، کردکوی و بندرگز وجود دارد.

وی درباره شرایط اهدای خون افزود: شرایط سنی برای اهداکننده گان خون بین 17تا 65سال و حداقل وزن 50 کیلوگرم است و نداشتن سابقه بیماری هپاتیپ، نوشیدن مقدار زیادی آب قبل از اهدای خون، صرف صبحانه کامل و استفاده نکردن از غذاهای چرب 24 ساعت قبل از اهدای خون ضروری است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار