نخستین میهمانان نوروزی استان گلستان هم‌زمان با آغاز سال جدید در مبادی ورودی استان مورد استقبال مردم و مسئولان استان قرار گرفتند.

نخستین مسافران نوروزی ورودی به استان گلستان مورد استقبال قرار گرفتند

به گزارش گلستان24؛ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان شامگاه سه‌شنبه در حاشیه مراسم استقبال از مسافران نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخستین مسافران نوروزی پس از تحویل سال در استان گلستان با استقبال اعضای شورای شهر، فرمانداران و شهرداران در مبادی ورودی وارد گلستان شدند.

وی افزود: استقبال از مسافران در ورودی شرق، غرب و جنوب استان گلستان انجام شد و با حضور فرماندار و مدیران شهرستانی، مراسم استقبال از نخستین مسافران نوروزی در پلیس راه نوکنده ورودی غربی استان و نخستین مسافری که از سمت استان سمنان وارد استان گلستان شد، در ورودی شهر نوده خاندوز برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از روز 28 اسفند آغاز به کار کرده و تا روز 15 فروردین نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

به گفته وی کمیته‌های مختلف این ستاد فعال بوده و همه موارد مختلف اسکان، حمل و نقل، تردد، نظارت بر بازار و مواردی از این دست را رصد کرده و به مسافران نوروزی خدمت رسانی می‌کنند.

کریمی گفت: در سطح استان برای ایام نوروز ظرفیت 87317 نفر اسکان مهیا شده و به منظور خدمات‌رسانی مناسب، 20 هتل با ظرفیت 1790 نفر، 12 مهمانپذیر با ظرفیت 484 نفر، 4 هتل آپارتمان با ظرفیت 208 نفر و ظرفیت 700 نفر در منازل استیجاری، ظرفیت 3200 نفر در کمپ‌های استان، ظرفیت 8135 نفر در مدارس استان و ظرفیت 72800 نفر در دیگر مراکز پذیرای میهمانان نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به برگزاری 14 نوروزگاه در استان هم اشاره کرد و افزود: جشن نوروزگاه امسال هم در سطح 14 شهرستان برنامه‌ریزی شده و مراسم افتتاح نمادین آن در دهکده گردشگری در ورودی گرگان برگزار شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار