فرمانده انتظامی استان گلستان قاچاق کالا را مانع توسعه اقتصادی کشور اعلام کرد و گفت: با انهدام ۵ باند بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال گذشته کشف شد.

کشف بیش از ۱۸۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان گلستان

به گزارش گلستان24؛به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی اکبر جاویدان با بیان اینکه قاچاق کالا یکی از موانع توسعه کشور است اظهار داشت: آثار و عوارض مصرف کالای قاچاق در همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مشهود است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای که کار و فعالیت به عنوان یک ارزش فرهنگی، پایه اعتقادی و دینی دارد تصریح کرد: بین کار و فعالیت سالم اقتصادی با توسعه ملی در کشور ما یک ارتباط تنگاتنگ وجود دارد و از فعالیت‌های ناسالم اقتصادی بر اساس آموزه‌های دینی نهی شده است.

جاویدان کاهش در آمد ملی و ضعف در تولیدات داخلی و از طرفی کاهش فرصت‌های شغلی و فعالیت‌های سالم اقتصادی را از پیامدهای اقتصادی قاچاق کالا در کشور عنوان و تصریح کرد: برای ریشه کن کردن قاچاق کالا در کشور همه دستگاه‌های متولی وظیفه دارند با اقدامات پیشگیرانه اجازه شکل‌گیری این پدیده را ندهند و دامنه ورود قاچاق کالا را محدود کنند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های بازدارنده در زمینه ورود کالای قاچاق به کشور باید با قاطعیت اجرا شود تصریح کرد: همه سازمان ها و نهاد ها بایستی در این زمینه به صورت هماهنگ و براساس وحدت رویه و دستورالعمل‌های اجرایی حرکت کنند.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر اینکه به طور قطع استان گلستان محل امنی برای قاچاقچیان کالا نخواهد بود به اقدامات و فعالیت‌های پلیس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته پلیس گلستان با اجرای طرح‌ها و اقدامات هوشمندانه فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا تهیه و تدوین و به مرحله اجرا گذاشت.

وی اظهار داشت: سال گذشته 5 باند بزرگ توزیع کالای قاچاق در استان منهدم و بیش از 4 هزار پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل و با متخلفان برخورد شد.

جاویدان خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 186 میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف که در مقایسه با سال 95 در مجموع 7 درصد رشد داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار