معاون وزیر در گرگان:

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نیازمند برنامه جامع اداری و مالی خاص است با این قوانین نمی شود آموزش و پرورش را به جلو برد.

قانون های فعلی جوابگوی مشکلات آموزش و پرورش نیست

به گزارش گلستان24؛به نقل از کلاس بیست؛ "علی الهیار ترکمن" در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش گلستان که در سالن اجتماعات این اداره کل در گرگان برگزارشد، اظهار کرد: در حالی که ما هم اکنون مرّ قانون را انجام می دهیم. قانون فعلی اجازه کار نمی دهد تا بتوان  پاسخگوی مسائل و مشکلات ما باشد لذا نمایندگان مجلس برای بازبینی آن تلاش کنند.

وی افزود:  حضور در مراسم تکریم و معارفه از یک جهت تلخ و از جهتی دیگر خوشایند، تلخ بخاطر  بازنشستگی نیروی  قوی که با تلاش فراوان برای اعتلاء و توسعه استان نقش داشته و از جهتی خوشایند که نیروی تازه نفس و جوان وارد سیستم می شود تا در جهت اصلاح آموزش و پرورش را به سر منزل مقصود برساند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ملاک توسعه  کشورها دچار دگرگونی شده است، تصریح کرد: امروزه دیگر  منابع طبیعی و برخورداری ثروت ها ملاک توسعه نیست بلکه سرمایه های انسانی همگن و توانمند است ، از این رو برای آموزش و پرورش  بعنوان تربیت کننده آنان از کودکی جایگاه ویژه ای در توسعه در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه دانایی و آموزش  ازقرن ها پیش و در متون مذهبی و فرهنگی ما آمده است لذا با مشارکت  دقیق و منظم می توان در توسعه  نقش ایفا کرد.

الهیار ترکمن افزود: در فرمایشات  مقام معظم رهبری  و درتمام اسناد بالادست از افق1404 و برنامه ششم توسعه اصل تعامل به عنوان منشاء توسعه ذکر شده است و اگر بتوانیم به این آمال  برسیم آموزش و پرورش  در جایگاه اصلی خود قرار می گیرد .

اصلی ترین چالش آموزش و پرورش کسری بودجه است

وی اصلی ترین چالش آموزش و پرورش را کسری بودجه برشمرد و افزود:: آموزش و پرورش به دلیل گستردگی حوزه و حجم زیاد فعالیت ها یک ابر بخش محسوب می شود و باید به آن نگاه سیستمی داشته باشیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: باید از طریق علت جویی مشکلات به دنبال برنامه های بلند مدت ، پرهیز از شتابزدگی برای رفع کامل مشکل بود. البته مشکلات لاینحل نیست و می توان با مدیریت صحیح آن را حل کرد.

الهیار ترکمن با تاکید بر پیاده سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، یادآورشد:  راه حلی های اساسی در چارچوب برنامه درسند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود دارد.الان زمان عمل است و باید مجموعه های کشور و سایر سازمان ها به آن کمک کنند. امروزه نجات آموزش و پرورش نجات و تضمین آینده کشور است.

وی درادامه به تغییر مدیریتی در آموزش و پرورش گلستان، اشاره کرد و افزود: تغییرات لازمه مدیریت و شرایط کاری و اداری باعث بازنشستگی است، آقای وطنی با علم و دانش و مدیریت خود کارهای خوبی را در تاریخ آموزش و پرورش استان و کشور  ثبت کرد.

تجارب مدیریتی"وطنی" مستند شود

این مقام مسئول با بیان اینکه  تجارب کاری مدیران در کشور ما مستند نمی شود، از "وطنی" خواست: با توجه به مشکلات فراوان بودجه ای از ابتدای دولت یازدهم ایشان با مدیریت خوب خود آموزش و پرورش  استان گلستان را اداره کردند، دوره 5 ساله مدیریت خود را مستند کنند تا در اختیار مدیران جوان قرار گیرد.

وی در آشنایی خود با مدیرکل جدید آموزش و پرورش گلستان را از سال81 بیان کرد و گفت:  آقای "گوهری راد" فردی با سابقه علمی و پژوهشگر در آموزش و پرورش هستند و باید در مدیریت خود تجربه را به آموزش و پرورش تزریق  کند.

توسعه متوازن برنامه اصلی آموزش و پرورش استان در مدیریت جدید قرار گیرد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش  در خاتمه عدم توازن منطقه ای را یکی  ازاشکالات کشور برشمرد و افزود: امید داریم بحث آمایش سرزمین و جایگاه  آموزش و پرورش در استان گلستان مشخص شود و توسعه متوازن  برنامه اصلی آموزش و پرورش استان در مدیریت جدید قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار