سالروز شهادت شهید یدالله ترمیمی؛

خبر دوازدهمین شهید مدافع حرم استان در روز دوازدهم فروردین به خانواده اش رسید و امروز روز شهادت عقیله بنی هاشم اولین سالگرد شهادت این پاسدار حرم اهل بیت است.

شهیدی که سالگرد شهادتش با روز وفات ام المصائب زینب کبری همزمان شد

به گزارش گلستان24؛به نقل از دانشجو سلام؛ نام زینب همواره با صبر و استقامت معنا پیدا می کند ، نام مدافعان حرم هم در کنار واژه صبر، ذهنها را به سمت زینب سوق می دهد.

شهدایی که به فرموده رهبر معظم انقلاب اجر دوشهید دارند و این همه به خاطر غربت و مظلومیتی است که اینان به جان خریدند و برای دفاع از ناموس شیعه هزاران کیلومتر آن طرفتراز خاک وطن خونشان را پیشکش خاندان اهل بیت و امنیت کشور کردند.

شهید یدالله ترمیمی۱

 

در روز خاکسپاری شهید یدالله ترمیمی به یاد دارم پدرش چه محکم و کوبنده سخن می گفت و از تربیت چنین فرزندی که در راه اسلام تقدیم کرد افتخار می کرد.

شهیدی که هنوز کمتر از ۳۰ بهار از زندگی اش نگذشته بود اما چنان یک شبه ره صد ساله را طی کرد که همه اولیاء و مقربان غبطه مقامش را خواهند خورد و بی شک مصداق «و قلیل من الاخرین» بود که همراه با سابقون مقرب درگاه خدا شد.

شهید یدالله ترمیمی۲

 

تاریخ درس تجربه است و این بار تربیت یافتگان مکتب فاطمی و علوی از تاریخ تجربه آموختند و فهمیدند اگر بخواهد مانند عاشورا دیر اقدام شود باز ناموس شیعه به اسارت خواهد رفت. از اینرو سراسیمه خود را به شام بلا رساندند و سینه هایشان را سپر دخترعلی کردند و نگذاشتند حرم ام المصائب  به دست ناپاکان یزیدی و اموی بیفتد.

مطمعنا شهید ترمیمی و همه شهدای مدافع حرم اهل بیت بر خوان گسترده زینب (سلام الله علیها) مهمان هستند و کسانی که از این دردانه علی و زینت پدر محافظت کردند بی شک مورد عنایت امیرالمونین اند و اهل جنت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار