استاندار گلستان خبر داد

استاندار گلستان گفت: بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم با کیفیت در گلستان تولید می‌شود.

دغدغه‌های کشاورز گلستانی برای تولید محصولات باکیفیت کاهش می‌یابد

به گزارش گلستان24؛ سیدمناف هاشمی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تلاش ما این است که پروژه‌ها و طرح‌های مهم در اولویت قرار بگیرد که تا به امروز هم اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی، دامداری، راه‌های روستایی، انشعابات برق و گاز و به همین شکل زهکشی زمین‌های زراعی صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم با کیفیت در گلستان تولید می‌شود که بخشی از آن خام‌فروشی می‌شود و بخشی هم تبدیل به آرد و در استان خودمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هاشمی ادامه داد: گلستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و ما در تلاش هستیم کشت پنبه همچون گذشته در استان احیا شود و محصولات دیگر مثل غلات، آفتابگردان، دانه‌های روغنی و حتی میوه‌ها سر درختی با شرایط بهتر کشت و به فروش برسد که البته بخشی از این اهداف در گرو ایجاد صنایع وابسته به بخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان است.
استاندار گلستان با اشاره به وجود ۲۳ شهرک صنعتی در استان و اینکه ۳۵ درصد تا ۴۰ درصد از ظرفیت شهرک‌های صنعتی گلستان استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود زیرساخت‌های اولیه سرمایه‌گذاران راغب به تولید و فعالیت اقتصادی نیستند که بخشی از این مشکل ناشی از مشکلات مالی است.

هاشمی اضافه کرد: خوشبختانه طی چهار ماهه گذشته بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان وام و تسهیلات کم‌بهره با شرایط بازپرداخت طولانی‌مدت برای ۴۰۰ تولیدکننده که واحدهای آنها تعطیل و نیمه‌تعطیل بوده و یا علاقه‌مند به تقویت خط تولید خود با هدف ارتقا سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی خود بودند اختصاص یافت تا فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد مقاومتی هر چه بیشتر در این استان محقق شود.

* باید تمهیداتی اندیشیده شود که کشاورز گلستانی دغدغه کاشت، داشت و برداشت نداشته باشند
وی تاکید کرد: در اقتصاد بسیاری از بخش‌ها به هم وابسته است و با علم به اینکه بیش از ۵۰ درصد ساکنان استان کشاورز هستند باید تمهیداتی انجام شود که این قشر زحمتکش دغدغه کاشت، داشت و برداشت نداشته باشند و محصولات تولیدی به راحتی و با قیمتی مناسب خریداری شود و بنده و همکارانم در دستگاه‌های دولتی به همراه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تمام توان پیگیر مطالبات به حق و منطقی آنها هستیم.
استاندار گلستان با قدردانی از حمایت‌های مردمی از نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور هوشمندانه در بزنگاه‌هایی که دشمنان به خیال خام خود در فکر اختلاف‌افکنی است  ابراز امیدواری کرد تعامل و همکاری مردم و مسوولان همچون گذشته ادامه داشته باشد و از طرفی مسوولان قدردان مردم ولایتمدار و انقلابی باشند و در زمان مسوولیت برای حل مشکلات و پیگیری خواسته‌های آنها تلاش موثرتری داشته باشند.
استاندار گلستان همچنین ضمن اعلام آمادگی هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای بهره‌مندی از فرصت‌های بکر و بی‌شمار قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان از آنان خواست با سرمایه‌گذاری هدفمند خود در این استان که حمایت‌های همه دستگاه‌های دولتی را به همراه خواهد داشت برای خودشان، جامعه و مردم این استان مفید واقع شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار