مدیر خانه مطبوعات گلستان:

مدیر خانه مطبوعات استان گلستان با بیان اینکه اهالی رسانه مظلوم هستند گفت: حق رسانه ها این نیست که به عنوان یک ابزار صرف شناخته شوند.

حق رسانه ها این نیست که به عنوان یک ابزار صرف شناخته شوند

به گزارش گلستان24؛به نقل از طوبی گلستان، هادی علمدار در جلسه کمیسیون اجتماعی شورای شهر گرگان که با رویکرد تقویت ارتباط شهرداری و شورای شهر با رسانه ها برگزار شده بود، اظهار داشت: متاسفانه اهالی رسانه مظلوم هستند و دوستان مسئول به رسانه‌ها صرفا به عنوان یک ابزار برای پیشبرد اهداف خود نگاه می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه جایگاه رسانه در استان گلستان مغفول مانده و دوستان مسئول می‌خواهند رسانه صرفا به عنوان ابزاری برای آنها باشد، اما زمانی که باید حق رسانه‌ها داده شود کسی را نمی‌توان یافت.

وی افزود: در اعتبارات فرهنگی استان، تشکل‌های حامی رسانه ها دیده نمی‌شوند و جایگاه رسانه در اسناد بالادستی و توسعه‌ای استان دیده نمی‌شود و این در حالی است که اگر رسانه نباشد هیچ کدام از فعالیت‌های دستگاه‌ها به چشم نمی‌آید، در واقع رسانه‌های استان سبب دیده شدن دستگاه‌ها شده اما خودشان دیده نمی‌شوند.

علمدار تصریح کرد: باید از جایگاه رسانه‌ها تجلیل شود، بودجه‌ها و هزینه‌های زیادی در شهر می‌شود اما با وجود اینکه قول حمایت از رسانه‌ها داده می‌شود، در عمل حمایت چندانی به چشم نمی‌خورد.

مدیر خانه مطبوعات استان گلستان با بیان اینکه اهالی رسانه مظلوم هستند، خاطرنشان کرد: حق رسانه این نیست که به عنوان ابزار دیده شوند.

وی تأکید کرد: برای توسعه شهر نیاز به رسانه‌ها و خبرنگاران تخصصی در زمینه مدیریت شهری داریم لذا برگزاری یک دوره آموزشی شهروند خبرنگار به شدت احساس می شود تا مشکلات شهر به صورت جامع تر انعکاس داده شود.

علمدار در پایان خطاب به اعضای شورای شهر گرگان، اظهار کرد: لازم است تا مکانی در شهر برای قدردانی از زحمات خبرنگاران به نام خبرنگار نامگذاری شود، اسامی زیادی بر روی برخی مکان‌ها به چشم می‌خورد که شاید سنخیتی با شهر نداشته باشند، نیاز است با دید بهتری به تقویت جایگاه خبرنگاران کمک کرد.

جشنواره رسانه و شهروند در گرگان برگزار می شود

نائب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان هم در این جلسه از برگزاری جشنواره رسانه –  شهروند خبر داد و گفت: برای معرفی شهر گرگان یکی از بهترین ابزارها حضور موثر رسانه‌ها و برگزاری "جشنواره رسانه –  شهروند" است تا بتوانیم ظرفیت‌های شهر را به رخ بکشیم .

جواد عموزاد اظهار کرد: به صورت جدی رسانه‌ها از سال‌های 89 به این طرف در بحث مدیریت شهری و شورای اسلامی ورودی انتقادی و موشکافانه داشتند و هر چه جلوتر آمدیم این فضا با آمدن سایت‌ها و فضای مجازی پررنگ‌تر شد .

عموزاد افزود : متاسفانه در این سالها شورای شهر گرگان و شهرداری نتوانستند به صورت قاعده‌مند و هدفمند با رسانه‌ها ارتباط برقرار کنند و عمده اخبارهای تولیدی از این حوزه توسط ارتباطات فردی هر کدام از اعضای شورا با رسانه‌های خاص بود .

وی با انتقاد از عدم گنجاندن رسانه‌ها در بودجه سال 97 شهرداری گرگان گفت: از 8 میلیارد بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان 2.5 میلیارد تومان به بحث بسکتبال اختصاص پیدا کرد اما نقش رسانه‌ها و تاثیری که بر فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان دارند، مغفول مانده است .

عموزاد به مقدمات ساخت پارک پسماند در کوی هزارپیچ گرگان اشاره کرد و گفت: امید است شهرداری گرگان با ارائه یک طرح گردشگری مناسب بتواند از ظرفیت بالای ورودی غربی شهر گرگان استفاده کند .

وی اظهار داشت: با هماهنگی خانم عبداللهی رئیس شورای شهر گرگان قرار شد در 6 ماه ابتدایی سال یک دوره کارگاه آموزشی شهروند – رسانه و همچنین جشنواره رسانه و شهروند با محوریت خانه مطبوعات و حمایت شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شود .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار