مدیرجهادکشاورزی گنبدکاووس:

مدیرجهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به ناپایدار بودن هوای استان گلستان و به تبع آن شهرستان گنبدکاووس احتمال بروز بیماری‌های برگی در مزارع گلستان وجود دارد.

احتمال بروز بیماری‌های برگی در مزارع گلستان به دلیل ناپایدار بودن هوای استان

به گزارش گلستان24؛غلامعلی نورا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: به دلیل ناپایدار بودن هوای استان گلستان و همچنین شهرستان گنبدکاووس احتمال بروز بیماری‌های برگی در مزارع گلستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: براساس الگوهای پیش‌یابی اداره‌کل هواشناسی استان گلستان تداوم ابرناکی و ناپایداری هوا در سطح استان گلستان وجود دارد و بر این اساس احتمال بروز بیماری‌های برگی در مزارع مختلف وجود دارد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: در سال جاری کشاورزان در سطح مزارع خود سمپاشی‌های لازم برای بیماری‌های قارچی و بیماری‌های برگی زراعت‌های مختلف انجام دهند.

نورا خاطرنشان کرد: مزارع گندم، جو و غیره که هنوز وارد فاز گلدهی نشدند نیاز به سمپاشی دارند و کشاورزان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی یادآور شد: پایان فصل برداشت هستیم و فصل خرید زراعت گندم، جو و کلزا است چند سالی است سامانه خرید محصولات تضمینی توسط دولت انجام می‌شود و در سال جاری نیز کشاورزان باید محصولات خود را در این سامانه ثبت کرده باشند تا ما محصولات آنها را خریداری کنیم در غیر اینصورت هیچ‌گونه خریدی از کشاورزان صورت نمی‌گیرد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: کشاورزان برای اطلاع بیشتر می‌توانند به محل جهادکشاورزی خودشان مراجعه کنند تا اطلاعات لازم را دریافت کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار