کارشناس هواشناسی گلستان از روند افزایش دما طی امروز و فردا در سطح این استان خبر داد.

افزایش دمای هوای استان گلستان

به گزارش گلستان24؛محمدرضا رحمان‌نیا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بر اساس الگوهای پیش‌یابی هواشناسی انتظار داریم که افزایش دمای هوا از امروز لغایت فردا در سطح استان گلستان را شاهد خواهیم بود.
وی تصریح کرد: تا اواخر شب گذشته سامانه نسبتا ناپایدار را در استان گلستان شاهد بودیم و بارش باران در اکثر مناطق استان گلستان مشاهده شد.
کارشناس هواشناسی گلستان ابراز کرد: بارش‌ها در ارتفاعات به صورت برف مشاهده شد و با گذر تدریجی این سامانه شاهد توقف این بارش‌ها در سطح استان گلستان بودیم.
رحمان‌نیا افزود: صبح امروز شاهد روند کاهش ابر در سطح استان گلستان بودیم و پدیده مه را در شهرهای ساحلی از جمله شهرستان بندرگز، بندرترکمن و قسمت‌های شمالی شهرستان گرگان داشتیم و در شهرستان گنبدکاووس نیز شاهد مه بودیم و مابقی شهرستان‌ها آسمانی صاف گزارش شده بود.
وی اذعان کرد: براساس الگوهای پیش‌یابی هواشناسی گلستان امروز انتظار داریم جو نسبتا آرامی در سراسر استان گلستان حاکم باشد و روند افزایش تدریجی دما برای امروز و فردا دور از انتظار نیست.
کارشناس هواشناسی گلستان گفت: فردا شب شاهد ورود جریانات شمالی در استان گلستان خواهیم بود و افزایش ابر در سطح استان گلستان دور از انتظار نیست و بارش‌ها در مناطق کوهپایه‌ای استان همراه خواهد بود.
رحمان‌نیا با بیان اینکه بارش‌های پراکنده در سطح استان گلستان تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: صبح امروز شهرستان گنبد کاووس با دمای 4 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان و کمینه دما در شهرستان گرگان 6 درجه سانتیگراد گزارش شد و پیش‌بینی می‌شود شهر اینچه‌برون با 16 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان گلستان گزارش شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار