مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان:

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به ارائه برگه وکالتنامه به روستائیان توسط بنیاد علوی، گفت: این برگه سند ملک نیست و دارندگان این وکالتنامه باید برای اخذ سند به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا نسبت به اعطای سند به متقاضیان اقدام شود.

برگه‌های ارائه شده به روستائیان از سوی بنیاد علوی سند ملک محسوب نمی‌شود

بهگزارش گلستان24؛ولی‌الله زمانی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستاها است که در استان گلستان یک هزار و 52 آبادی داریم که از این تعداد 946 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند که برای همه این روستاها طرح هادی تهیه شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح هادی سند توسعه روستا است، گفت: مبنای ساخت و ساز روستایی طرح‌های هادی است که از 946 روستا در 530 روستا طرح هادی به مرحله اجرا رسیده که در 229 روستا فاز اول طرح هادی به پایان رسیده و حتی در 144 روستا دو فاز عملیاتی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان تصریح کرد: امسال در دهه حساب 100 امام خمینی، 102 پروژه طرح هادی را با اعتبار 17 میلیارد و 697 میلیون تومان افتتاح خواهیم کرد.

زمانی نژاد گفت: امسال در پنج روستا طرح با هدف گردشگری اجرایی می‌شود و در پنج روستا نیز اجرای طرح بافت با ارزش اجرایی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: کسانی که بخواهند طبق نظر مهندسان مقیم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به نوسازی و مرمت منازل روستایی در بافت‌های با ارزش و روستاهای با هدف گردشگری اقدام کنند، علاوه بر وام مسکن روستایی، 3 میلیون تومان بلاعوض به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: یک هزار و 47 مسکن روستایی را امسال در دهه حساب 100 امام افتتاح می‌کنیم که رقم اعتباری آن 14 میلیارد و 726 میلیون تومان است.

زمانی نژاد گفت: صدور سند روستایی یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در استان گلستان تا امروز 95 هزار جلو سند روستایی صادر کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سند روستایی در تثبیت روستاها تاثیر بسیار بالایی داشته است، ادامه داد: 600 روستا در استان گلستان تحت پوشش بنیاد علوی است که تفاهمنامه‌ای را با بنیاد علوی سال گذشته امضا کردیم که برای روستاهای تحت پوشش بنیاد علوی نیز سند صادر کنیم و اولویت ما روستاهای مرزی و دورافتاده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به ارائه برگه وکالتنامه به روستائیان توسط بنیاد علوی، اظهار کرد: این برگه سند نیست و دارندگان این وکالتنامه باید برای اخذ سند به بنیاد مسکن مراجعه کنند تا نسبت به اعطای سند به متقاضیان اقدام شود.

زمانی‌نژاد در خصوص هزینه‌های بالای نقشه‌برداری و تعیین محدوده زمین که از روستائیان اخذ می‌شود، بیان کرد: متاسفانه در گذشته برای ارائه این وکالتنامه، متقاضی را برای اخذ نقشه به بخش خصوصی معرفی می‌کردند اما در حال حاضر وشیفه اعطای سند به بنیاد سپرده شده که این نقشه توسط مهندسان مقیم ما تهیه می‌شود که حداکثر هزینه‌ای که متقاضی متحمل می‌شود 150 هزار تومان است در حالی که در مراجعه به بخش خصوصی بین یک میلیون و 500 هزار تومان تا 3 میلیون تومان برای متقاضی هزینه در پی داشت.

با اشاره به اجرای طرح مسکن مهر، اظهار کرد: بنیاد مسکن متولی اجرای طرح مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بودیم که نزدیک به 8 هزار و 700 واحد مسکونی را در 16 شهر دارای زیر 25 هزار نفر جمعیت را تکمیل کردیم و در سال 1396 ساخت مسکن به صورت فیزیکی تمام شده و تنها در دو پروژه مشکل زیرساخت داریم که در حال پیگیری و برطرف شدن است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار