مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان خبر داد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان از افتتاح یک هزار و ۴۷ واحد مسکونی در سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب صد در گلستان خبر داد.

افتتاح ۱۰۴۷ واحد مسکونی در گلستان/تهیه طرح هادی برای ۹۴۶ آبادی

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  محمد تقی زمانی نژاد ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۱ فروردین سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تاسیس حساب صد توسط امام خمینی (ره) است و تا کنون ۲۶۵ واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد و محروم استان از محل این حساب احداث کرده ایم.

وی افزود: حدود ۵۰۰ میلیون تومان از  محل این حساب کمک بلاعوض به اقشار کم درآمد واز کار افتاده پرداخت شده است.

زمانی نژاد تصریح کرد: یکی ازفعالیت های بنیاد مسکن که منجر به کاهش مهاجرت از روستا به شهرها شده است ساخت مسکن روستایی است و سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور ساخته می شود.

۱۲۸ هزار واحد روستایی غیرمقام در گلستان وجود دارد

وی با بیان اینکه سهم استان گلستان در سال ساخت ۶ تا هفت هزار واحد مسکونی روستایی است، تصریح کرد: در استان گلستان ۲۲۸ هزار خانه روستایی وجود دارد که از این تعداد  ۱۲۸ هزار خانه روستایی غیردوام و نیازمند به مقاوم سازی هستند.

زمانی نژاد گفت: حدود ۷۰ هزار از این خانه ها در قالب طرح روستایی و مابقی در قالب برنامه ۶ ام طراحی می شود.

وی اظهار کرد: تاکنون ۷۲۳ میلیون تومان وام بلاعوض به نیازمندان و افرادی که ساخت خانه های شان به اتمام نرسیده اعطا شده است.

زمانی نژاد گفت: دراستان گلستان یک هزار و ۵۲ آبادی وجود دارد که برای ۹۴۶ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری ودر دهه صد نزدیک به ۱۰۲ پروژه طرح هادی افتتاح می شود و همچنین در پنج روستای استان گلستان هم طرح هادی با هدف گردشگری اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: یک هزار  و ۴۷ واحد مسکونی در ایام سالروز  تاسیس حساب صد با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان در گلستان افتتاح می شود.

۶۰۰ روستای گلستان تحت پوشش بنیاد علوی است

وی تصریح کرد: ۶۰۰ روستای گلستان تحت پوشش بنیاد علوی قرار دارد و طی تفاهم با بنیاد علوی برای این ۶۰۰ روستا سند صادر می شود.

زمانی نژاد گفت: تاکنون بالغ بر ۹۵ هزار جلد سند روستایی صادر شده است که وام گرفتن روستاییان را تسهیل می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان اظهار کرد: انجمن خیرین زیر نظر بنیاد مسکن بود و ما تاکنون سه پروژه (۳۰ واحدی سرخنکلا، پروژه ۳۶واحدی ویلاشهر و ۷۰ واحدی مینودشت) را آماده و  تحویل متقاضیان داده ایم.

وی گفت: پروژه اعطای مسکن به خانواده های دارای دو معلول در سال ۹۶ طی تفاهم نامه ای بین اداره کل بنیاد مسکن، انجمن خیرین و بهزیستی به امضا رسید و ۹۴ خانوار دو عضو معلول در شهرها و ۱۲۹ خانوار دو عضو معلول در روستاهاو تعدادی هم خانواده پنج معلول و هفت معلول شناسایی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: برای بیشتر این خانوارها خانه خریداری شده و یا زمین تهیه شده است.

زمانی نژاد  از تعریف  پروژه ۲۵۰ واحدی مسکونی در گنبدکاووس خبر داد و اظهار کرد: کار اجرایی این پروژه به زودی شروع می شود.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی یک هزار و ۷۰۰ روستای آسیب دیده در زلزله کرمانشاه را برعهده گرفته است و ۱۲ دستگاه کمپرسی و بیل مکانیکی و تعدادی نیروی ماهر از بنیاد مسکن گلستان در این مناطق حضور دارد.

انتهای پیام /

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار