معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان خبر داد

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان از صدور 93 هزار جلد سند روستایی تا پایان سال 1396 در روستاهای استان خبر داد.

93 هزار جلد سند روستایی در گلستان صادر شد

بهگزارش گلستان24؛محمدرضا ولی‎اللهی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان ضمن تبریک سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن برای تأمین مسکن اقشار کم درآمد و بی‌بضاعت جامعه به فرمان امام خمینی (ره) تأسیس شد.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح هادی تصریح کرد: اجرای طرح هادی اهدافی همچون افزایش راندمان کار روستایی، بهبود معیشت و رفاه، جلب سرمایه‌گذاری در روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی‎رویه روستاییان به شهرها را دنبال می‎کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه اقدامات عمرانی و کالبدی در قالب اجرای طرح هادی صورت می‎گیرد افزود: از مجموع یک هزار روستا در سطح استان در قالب روستای کد دار بالغ بر 529 روستا، عملیات عمرانی طرح هادی آغاز و از این تعداد 229 روستا عملیات فاز اول آن به اتمام و به بهره‎برداری رسیده است.

*عملیات اجرای طرح هادی در 70 درصد از روستاهای گلستان باقی مانده است

ولی‎اللهی خاطرنشان کرد: نزدیک به 70 درصد از روستاهای استان اجرای طرح هادی باقی مانده است و یکی از دلایل مهم این امر مشکلات مربوط به تأمین اعتبار و نقدینگی است چرا که طرح هادی یکی از طرح‎های هزینه بر محسوب می‎شود و در صورت عدم مشارکت و همیاری مردم شاید اجرای طرح هادی در همین تعداد از روستاهای مذکور اتفاق نمی‎افتاد.

وی بیان کرد: اجرای طرح‎ هادی به صورت کامل به وسعت روستاها بستگی دارد اما افق اجرای طرح هادی 10 ساله می‎باشد و روستاهای بالای 20 خانوار جزو قانون برنامه برای اجرای طرح هادی هستند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار گلستان انجام شده است، گفت: میانگین عملیات اجرایی طرح هادی در کشور 36 درصد است، طرح هادی یک برنامه توسعه‎ای محسوب می‎شود اما نسبت به سایر برنامه‎های توسعه‎ای کشور دیرتر به مرحله انجام رسید به خاطر همین امر در اجرای عملیات این طرح شاهد تأخیر هستیم.

ولی‎اللهی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به منظور رسمیت بخشیدن به روستاییان و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری و ساماندهی اراضی با مشارکت اداره کل ثبت اسناد گلستان صدور سند روستایی در روستاهای استان را شروع و تا پایان سال 1396 بالغ بر 93 هزار جلد سند روستایی در گلستان صادر شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار