دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان از فروش چهار میلیارد تومان صنایع دستی در نوروز ۹۷ در گلستان خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سه جشنواره در استان برگزار می شود.

رتبه نخست گرگان در اقامت مسافر / فروش 4 میلیاردی صنایع دستی در نوروز

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ابراهیم کریمی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در نوروز ۹۷ آمار خوبی در فروش صنایع دستی داشتیم.

وی با بیان این که یکی از هدف‌های ما این است که تولیدات یکساله هنرمندان به فروش برسد، ادامه داد: ۶۳ غرفه در ۱۴ شهرستان برپا شد و چهار میلیارد تومان فروش صنایع دستی و یک و نیم میلیارد تومان هم فروش سوغات داشتیم.

کریمی گفت: تداوم این فرایند امید هنرمندان را افزایش داده تا کیفیت صنایع دستی خود را ارتقاء دهند.

تنوع اقوام خود جاذبه گردشگری است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به ظرفیت اقوام اشاره کرد و گفت: این تنوع اقوام که در هیچ استان دیگری وجود ندارد، خود جاذبه گردشگری است.

کریمی بیان کرد: بسیاری از سوغاتی‌های ما برند و ثبت ملی شده‌اند اما ما هنوز در بسته بندی ضعیف هستیم و امسال برنامه‌های جدی برای سوغات و بسته بندی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: تعداد نوروزگاه های ما از چهار نوروزگاه در سال ۹۶ به ۱۶ رسید و همچنین ۱۵ دهکده گردشگری و ۳۳ جشنواره روستایی داشتیم، این رویدادها فضای استان را عوض و سبب ماندگاری مسافر شد.

برپایی جشنواره ها در اردیبهشت ماه

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از اجرای سه جشنواره در اردیبهشت ۹۷ خبر داد و چنین گفت: جشنواره توت فرنگی شفیع آباد فندرسک در تاریخ ۱۳، جشنواره زیبایی اسب در کلاله در ۱۹ و سالگرد مختوم قلی فراغی در ۲۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر ماه هم یک جشنواره بزرگ در یکی از شهرستان‌های استان خواهیم داشت و سعی ما شرکت در جشنواره‌های خارج از استان و کشور است.

رتبه نخست گرگان در اقامت مسافر

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرد: در زمینه اقامت شهرستان گرگان با ۶۲۴ هزار نفر اقامت رتبه اول، گالیکش با ۲۰۹ هزار و علی آباد با ۱۷۲ هزار نفر اقامت رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داد.

کریمی گفت: در حوزه بازدید، علی آباد با دو میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بازدید رتبه اول، بندرترکمن با یک میلیون و ۹۳۲ هزار نفر رتبه دوم و گالیکش با یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رتبه سوم را به دست آورد.

وی همچنین گفت: گردشگری دریایی ما ۴۵ درصد رشد داشته ولی باید سطح خدمات رسانی در شهرها ساحلی افزایش یابد.

کریمی از چاپ ۱۰۰ هزار بروشور و استفاده از تمام بیلبوردهای تبلیغاتی شهری خبر داد و گفت: حجم قابل توجهی تبلیغات صورت گرفت اما هنوز جای کار دارد.

رشد ۶۰ درصدی در بازدیدها

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در مجموع در حوزه اقامت یک میلیون و ۶۲۰ هزار نفر اقامت در استان داشتیم که رشد ۶۰ درصدی و در بازدیدها ۱۱ میلیون نفر بازدید که رشد ۸۴ درصدی را شاهد بودیم.

وی با بیان این که گلستان جزو استان‌های برتر شناخته شد، تصریح کرد: ضریب اشغال هتل‌های ما هم در نوروز ۱۰۰ درصد و میانگین اقامت هم از یک شب به سه شب رسید.

منبع : خبر گزاری مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار