مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان گلستان گفت: گلستان جزو 5 استان برتر در حوزه نوروز 97 معرفی شد و در زمره استان های سطح 2 در کشور قرار گرفت.

ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در گرگان

به گزارش گلستان24؛به نقل از پاسرو؛ ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان در پنجاه و سومین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان گفت: مسیر جدیدی در حوزه مشارکت شورا و شهرداری گرگن با اداره کل میراث فرهنگی باز شده که امیدوارم این همکاری بتواند پاسخگوی نیاز مردم در بخش مربوط به گردشگری باشد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری گرگان در نوروز 97، خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در شهر شاهد بودیم، با حمایت شورا و شهرداری در حوزه زیباسازی شهر قدم های خوبی برداشته شد که اسباب اعتبار و آبروی همه دستگاه های اداری بود و گرگان و گلستان را نوع دیگری تعریف کرد.

کریمی اقدامات شهرداری گرگان را یک اثرگذاری در سطح ملی خواند و تصریح کرد: سازمان فرهنگی و هنری نیز بر خلاف سالهای گذشته که با معضلات بسیاری روبرو بودیم، در نوروز امسال بسیار فعال بود و ما به صورت مکرر همه روزه فعالیت های این سازمان را گزارش می کردیم و امیدواریم این فعالیت ها در انتخاب گرگان در بین شهرهای مطرح کشور اثرگذار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان همچنین ابراز کرد: در نوروز امسال ارتباط خوبی در حوزه تعامل با فرمانداری گرگان داشتیم و نشان دادیم می توانیم در کنار هم برای حفظ آبرو و ارتقای سطح توانمندی استانی، کارهای بزرگی را به پیش ببریم.

وی با اشاره به حضور استان گلستان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران، متذکر شد: برجستگی غرفه استان گلستان و شهرداری گرگان در نمایشگاه بین المللی مثال زدنی بود و بسیاری از استان ها به ما غبطه می خوردند و بازخورد خیلی خوبی داشت.

رشد 61درصدی اقامت در استان گلستان نسبت به نوروز سال گذشته

کریمی در ادامه به ارائه آماری در خصوص نوروز 97 پرداخت و گفت: در نوروز امسال یک میلیون و 580هزار نفر در استان گلستان اقامت داشتند که این رقم نسبت به سال گذشته 61درصد رشد داشت، همچنین 10 میلیون و 649هزار نفر نیز تا پایان 13 فروردین از جاذبه های استان بازدید داشتند که در این حوزه نیز با رشد 84درصدی مواجه بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان افزود: گلستان جزو 5 استان برتر در حوزه نوروز 97 معرفی شد و در زمره استان های سطح 2 در کشور قرار گرفت.

وی همچنین ابراز کرد: گرگان با 656هزار و 820 نفر اقامت رتبه اول اقامت در استان و با 638هزار و 808 بازدید، رتبه سوم گردشگری استان را به خود اختصاص داد که اگر ان شاالله پروژه های تله کابین و پارک آبی در گرگان عملی شود حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در گرگان

کریمی در بخش دیگر سخنانش به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت: صنایع دستی جزو برجسته ترین موضوعات تولید کالای ایرانی است، با توجه به استقبالی هم که از بازرچه صنایع دستی گرگان در ایام نوروز صورت گرفت درصدد هستیم با همکاری شهرداری گرگان بازارچه دائمی این محصولات را در مرکز استان داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار