رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان مطرح کرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: در استان گلستان 12 هزار میلیارد تومان سپرده مردم در بانک‌ها قرار دارد و این پولی است که می‌تواند در بخش تولید تحول بسیار عظیمی را ایجاد کند.

سپرده‌گذاری 12 هزار میلیارد تومانی گلستانی‌ها در بانک‌ها

به گزارش گلستان ۲۴ ؛علی محمد چوپانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در سفری که به همراه رئیس مجترم جمهور به کشور ترکمنستان داشتیم، با آنکه ما به عنوان بخشی از تیم اقتصادی به این سفر اعزام شده بودیم، یکی از خواسته‌های مهم ما آزادی زندانیان ایرانی در زندان‌های ترکمنستان بود.

وی ادامه داد: مقامات ترکمنستان از این موضوع متعجب بودند که یک گروه اقتصادی چنین خواسته سیاسی را مطرح کرده که ما در پاسخ تاثیر مثبت و مهم افراد زندانی در معیشت و اقتصاد خانواده زندانیان و از سوی دیگر نقش پررنگ اقوام مختلف استان در توسعه تجارت و بازرگانی را عنوان کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده از سوی رئیس جمهور، وزرا و تیمی که به ترکمنستان سفر کرده بود، این مهم رقم خورد و به ازای سه زندانی ترکمنستانی، با آزاد شدن 283 زندانی ایرانی از زندان‌های ترکمنستان موافقت شد.

چوپانی گفت: یکی از خواسته‌های طرف ترکمنستانی ایجاد شرایط ترانزیت گازی از ایران بود که اعلام کردند در صورتی که ایران اجازه این شرایط را ندهد ما مجبور هستیم از طریق کشورهای دیگر همانند ترکمنستان اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: در مباحث مطرح شده توسط دو کشور، امتیاز داده شده به اتاق بازرگانی، صدور روادید تجاری بوده که جای خوشحالی دارد و به طور حتم در تسهیل روابط اقتصادی بازرگانان و تجار ایرانی کمک رسان خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان در بخش دیگری با اشاره به توطئه‌های سخت دشمنان برای از پا در آوردن تجارت ایران گفت: در حال حاضر تاجران و بازرگانان ما به سختی پولشان را وارد کشور می‌کنند که در این شرایط نامناسب، باید حضور فعال آنها در عرصه صادرات را ارج نهیم.

چوپانی با اشاره به منطقه آزاد اینچه‌برون، تاکید کرد: در بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تمامی اعضا به نقش استراتژیک و پدافند غیرعامل منطقه آزاد اینچه برون در کشور پی بردند و قول دادند که این منطقه مورد تصویب کمیسیون قرار گیرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به فعالیت سایت پرورش میگو گمیشان، بیان کرد: از یک هزار و 700 تن میگو تولید شده در استان در سال گذشته یک هزار و 200 تن آن صادر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: متاسفانه ظرفیت دریای خزر در کشور مورد غفلت واقع شده در حالی که این دریا می‌تواند راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی، آب و کشاورزی در شمال کشور باشد.

چوپانی با اشاره به نوسانات اخیر قیمت دلار در کشور تاکید کرد: نباید فضای کشور را برای دلار ملتهب کرد زیرا ممکن است این دلارها منشا درستی در کشور نداشته باشد و باید کمک کنیم تا این فضای ملتهب به درستی مدیریت شود.

وی گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد، سپرده‌گذاری مردم در بانک‌ها و عدم تمایل آنها برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان 12 هزار میلیارد تومان سپرده مردم در بانک‌ها قرار دارد و این پولی است که می‌تواند در بخش تولید تحول بسیار عظیمی را ایجاد کند.

چوپانی بیان کرد: باید این فرهنگ در جامعه ایجاد شود که افراد برای هدیه دادن به بستگان، نزدیکان و حتی فرزندان خود، سهم یک کارخانه، واحد تولیدی و واحدهای بزرگ و کوچک را به همدیگر هدیه دهند و در ظاهر شاد این هدیه از نظر مادی ارزش بالایی نداشته باشد اما علاه بر توسعه صنعت و تجارت در کشور، نوعی پس انداز و سرمایه‌گذاری برای آینده محسوب می‌شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار