رئیس دانشگاه گلستان:

رئیس دانشگاه گلستان از شروع مدیریت جدیدش به عنوان تولدی دوباره یاد کرد و گفت: خداوند به من توفیق داد که مسئولیت دوباره‌ای پیدا کنم و کار‌ها و اهداف ناتمامم در دانشگاه را به سرانجام برسانم.

توجه به اقدامات اصولی و پایه‌ای در ساخت دانشگاه
فرهاد یغمایی، رییس دانشگاه گلستان با توجه به ابقای مسئولیتش درباره اولویت برنامه‌هایش در دوره جدید و برنامه ها‌ی ناتمام دوره قبل گفت:  مشکل دانشگاه ما از ابتدا فضای فیزیکی آن بوده و تلاش کردیم در دوره قبل شرایطی را بوجود آوریم که دانشگاه گلستان در جایگاه درست و اصولی خود قرار گیرد.
 
توجه به اقدامات اصولی و پایه‌ای در ساخت دانشگاه
 
یغمایی گفت: تمام هم و غم ما در ساخت و ساز بوده و همه انرژی خود را صرف این کردیم سایت سرخنکلاته تکمیل شود که به لطف خدا کار‌های خوبی شد که البته، چون آن اقدامات زیربنایی در بستر خالی صورت گرفت شاید خیلی کار‌های انجام گرفته دیده نشد، ولی آن فعالیت‌ها متحمل هزینه و وقت زیادی شد.
 
رییس دانشگاه گلستان افزود: در این مدت سعی کردیم برخی مشکلاتی که با کشاورزان در واگذاری زمین‌ها بوده است را برطرف کنیم چرا که در دوران قبل به کشاورزان هم قول داده شد تا فرزندانشان در ازای واگذاری زمین در دانشگاه مشغول به کار شوند که خب باید امروز به این درخواست‌ها پاسخ داده شود و سعی شد تا در محیطی آرام و دور از حاشیه به این موارد نیز رسیدگی شود.
 
عمری دوباره برای خدمت رسانی در دانشگاه
 
وی خاطرنشان کرد: امروز دانشکده تعاون در سایت سرخنکلاته به بهره برداری رسیده و نزدیک ۱۵۰ دانشجو و سه معاونت و ۱۴ همکار هیئت علمی در آنجا مستقر است که این در حالی بود که در زمان شروع دوره مدیریتش فقط اسکلت فلزی دانشکده بنا شده بود.
 
رییس دانشگاه گلستان از شروع مدیریت جدیدش به عنوان تولدی دوباره یاد کرد و افزود: خداوند به من توفیق داد که مسئولیت دوباره‌ای پیدا کنم و کار‌ها و اهداف ناتمامم در دانشگاه را به سرانجام برسانم، چون یکی از دغدغه‌های من این بود کار‌ها اصولی و بنیانی انجام شود.
 
یغمایی بیان کرد: ساختمان دیگری به مساحت ۴۵۰۰متر مربع در حال آماده سازی می‌باشد که دغدغه‌ام این بود در دوره قبل آن را به اتمام برسانم که  در این دوره به اتمام خواهد رسید. به طوریکه ساختمان عدالت ۱۵ به سایت سرخنکلاته منتقل شد و در این انتقالات سعی کردم نسبت به همکاران خود و دانشجویان حس مسئولیت داشته باشم.
 
تلاش برای به حداقل رساندن مشکلات نقل و انتقال به سایت سرخنکلاته
 
وی در رابطه با انتقاد‌هایی در این زمینه گفت: البته ممکن است هیئت علمی و دانشجویان انتقاداتی نسبت به برخی کمبود‌ها داشته باشند، ولی باید گفت: این امری طبیعی است و ممکن است در ابتدا این رفت و امد‌ها و نقل مکان‌ها برایشان کمی سخت باشد، اما مطمعنا این کوتاه مدت است؛ چرا که مشکلات امروز ما، قبلا برای انتقال دانشگاه علوم کشاورزی به پردیس فعلی بود.
 
یغمایی درباره احساس امنیت دانشجویان در دانشکده جدید  بیان کرد: امنیت و رفت و آمد دو موردی که مورد توجه ما بوده و باید گفت: با وجودیکه دیوارکشی و فنس کشی در اطراف دانشگاه قبل از استقرار کامل دانشجویان در هیچ کجا متداول نیست، ولی برای احساس امنیت دانشجویان این کا را دانشگاه گلستان انجام داده‌ایم؛ و برا یانتقالا دانشجویان و همکاران نیز وسیله رفت و آمد مهیا شده است.
 
ساختمانی که با بهره برداریش در دانشگاه انقلاب رخ می‌دهد
 
رییس دانشگاه گلستان گفت: پیشرفت دانشکده علوم به مساحت۸۵۰۰متر مربع یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که در دوره قبل در نظر داشتم انجام دهم و ۸۵ درصد آن به پایان رسید و تلاش دارم در صورت تامین بودجه تا مهرماه به افتتاح برسد؛ و اگر این ساختمان ۸۸۰۰ متری به بهره برداری برسد انقلابی در دانشگاه گلستان رخ خواهد داد.
 
یغمایی گفت: ساختمان اداری نزدیک به ۴۸۰۰متر مربع یکی دیگر ازساختمان‌هایی است که آماده افتتاح است که البته ما دو معاونت را قبلا به آن ساختمان منتقل کردیم و اتفاقا با وجود آنان انجام کار رشد پیدا کرد و امروز قابل بهره برداری است که قرار است کادر اداری و آموزشی ما در آنجا مستقر شود.
 
وی افزود: معاونت‌های موجود در دانشکده تعاون نیز به آنجا منتقل می‌شوند و در این صورت تعداد ظرفیت دانشجویان دانشکده تعاون از ۱۵۰ نفر به ۳۰۰نفر در مهرماه خواهد رسید.
 
کاری که اگر ناتمام می‌ماند مورد لعن قرار می‌گرفتیم!
 
رییس دانشگاه گلستان  گفت: کار ناتمامی که یغمایی از آن یاد می‌کند که اگر تکمیل نمی‌شد لعن آیندگان را در برداشت کمربندی گرگان بود که سر در، دانشگاه در مجاورت آن قرار می‌گرفت و در دوره مدیریت جدید فرصتی شد تا این مسئله مهم را عملی کند و در این خصوص رایزنی‌هایی را با کشاورزان منطقه داشته است.
 
تمام سیاست‌های رهبری در دانشگاه اجرا می‌شود
 
یغمایی به نقش تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: معتقد است دانشجو باید از وضعیت بی مسئولیتی بیرون بیاید و نقش فعال در معادلات داشته باشد که در این خصوص در دانشگاه گلستان زمینه برای حضور فعالیت تمام دانشجویان فراهم شده و در واقع می‌توان گفت: همان سیاستی که مد نظر رهبر معظم انقلاب و وزارتخانه مربوطه است در این دانشگاه پیاده شده است.
 
وی ادامه می‌دهد: در دوره قبل سخنرانان برجسته و درجه یک کشوری از تمام طیف‌ها در این دانشگاه حضور پیدا کردند که مطمئنا حضور آنان و جلساتی که با دانشجویان داشتند می‌تواست در ارتقاء سطح بینش سیاسی و اعتقادی آنان موثر باشد.
 
سعه صدر، سیاستم در مواجه با انتقادات دانشجویی
 
وی میدان را در دانشگاه برای اظهار نظر دانشجویان باز دانست و گفت: برخی مواقع انتقادات تندی توسط دانشجویان از طریق کانالای دانشجویی و نشریاتی که دارند به ما می‌شود که داشتن سعه صدر و انتقاد پذیری الویت کار ماست.
 
وی به دانشجویان اطمینان داد حتما انتقادات و مسائلی که مطرح می‌کنند توسط مدیران مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
ریاست دانشگاه گلستان در رابطه با برنامه دانشگاه گلستان در خصوص عملی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: در خصوص حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر انقلاب باید در نظر داشته باشیم که این سخنان به درستی تحلیل و تبیین شود و مطمئنا نظر ایشان تولید و حمایت از کالا‌های بی کیفیت نبوده از اینرو دانشگاه وظیفه دارد تا فناوری و دانش تولید کند که بتوان از آن محصول خوب تولید کرد.
 
حمایت از کالای ایرانی در راستای شعار‌های اقتصادی سال‌های گذشته  
 
رییس دانشگاه گلستان  گفت: دانشگاه گلستان در خصوص تولید محصولات کیفی و دانش بنیان اقدامات مفیدی داشته که در هفته پژوهش برخی از آنان به نمایش گذاشته شد و وظیفه دستگاه‌های اجرایی است که از آن محصولات حمایت کنند.
 
یغمایی شعار‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب در سال‌های متوالی را در یک چرخه می‌داند و می‌افزاید: شعار‌های اقتصادی که در این سال‌ها مطرح شده به صورت یک زنچیره هستند و باید گفت: حمایت از کالای ایرانی دنباله همان اقتصاد مقاومتی است که در سال قبل مطرح شد و اتفاقا دانشگاه گلستان با عمل به اقتصاد مقاومتی بود که توانست امروز به پیشرفت کنونی برسد.

/دانشجو

ارسال نظر

آخرین اخبار