اجرای طرح آشوراده به سواحل بندر گز رونق می‎بخشد

فرماندار بندگز با اشاره به طرح جزیره آشوراده، گفت: اجرایی شدن طرح جزیره آشوراده رونق سواحل بندر گز را در پی دارد.

10 واحد صنعتی در بندر گز موفق به اخذ تسهیلات شدند

به گزارش گلستان24،علی‎اصغر میرزایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بندر گز که با حضور استاندار گلستان برگزار شد، با تسلیت درگذشت آیت‎الله هاشمی و حاج آخوند عابدی کر اظهار کرد: شهرستان بندرگز با وسعت 250 کیلومتر مربع، 1.2 از وسعت استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه از 46 هزار نفر جمعیت بندر گز 56 درصد آن شهری و 44 درصد آن روستایی است، گفت: شهرستان بندر گز سه اقلیم مختلف کوهپایه‎ای، جلگه‎ای و کوهستانی دارد و با میزان 750 میلی‎متر بارندگی وضعیت قابل قبولی دارد.

فرماندار شهرستان بندر گز به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‎های گردشگری شهرستان پرداخت و افزود: پارک جنگلی باغو و نرگسی، جاده سراسری تهران- گرگان- مشهد با تردد سالانه 10 میلیون نفر مسافر و زائر، سواحل بند رگز و نوکنده، فانوس دریایی، تپه‎های تاریخی، جزیره میانکاله، وجود گونه‎های مختلف گیاهی و جانوری، آبشار چشمه‎ساران، روستاهای هدف گردشگری و ... از آثار و ظرفیت‎های گردشگری شهرستان بندگز است.

*اجرای طرح جزیره آشوراده به سواحل بندرگز رونق می‎بخشد

میرزایی با تأکید بر اینکه اجرایی شدن طرح جزیره آشوراده رونق سواحل بندرگز را در پی دارد، با اشاره به میزان اراضی کشاورزی، یادآور شد: از میزان 12 هزار و 500 هکتار از زمین‎های زراعی تحت کشت غالب آن به مقدار 4 هزار و 500 هکتار جزو اراضی باغی است.

وی شهرک صنعتی شهرستان بندرگز را جزو سومین و یا چهارمین شهرک صنعتی فعال استان گلستان برشمرد و اضافه کرد: در این شهرک صنعتی 88 واحد بهره‎برداری شده، 48 واحد صنعتی فعال، 40 واحد فعال و نیمه‎فعال و 60 واحد در دست اجرا وجود دارد.

فرماندار شهرستان بندرگز با بیان اینکه در مجموع 91 واحد تولیدی و صنعتی واجد دریافت اعتبارات و تسهیلات شدند، ابراز کرد: از این تعداد 33 واحد صنعتی با اعتبار بالغ بر 44 میلیارد تومان، 57 واحد کشاورزی و تولیدی با اعتبار بالغ بر 51 میلیارد تومان بوده است که تاکنون در بخش صنعت 10 واحد در بخش صنعت با اعتبار بالغ بر 11 میلیارد و 750 میلیون تومان و در بخش تولیدی و کشاورزی 17 واحد با اعتبار 16 میلیارد و 680 میلیون تومان موفق به دریافت تسهیلات شدند.

میرزایی اشاره به مشکل باغداران و خسارت وارد شده به باغداران، تصریح کرد: در جریان سرمای شدید آذرماه خسارت شدیدی به باغداران وارد شد که این مشکل در نوع خود مشکلات و مسائل جانبی دیگری را ایجاد کرد.

وی ادامه داد: خرید تضمینی محصولات باغی با برنامه‎ریزی سازمان تعاون روستایی گلستان در حال اجرا بود که به دلیل مشکلات ایجاد شده روند کار با وقفه مواجه شده است.

*درصد بالایی از اراضی شهری و روستایی شهرستان بندرگز اوقافی است

فرماندار شهرستان بندرگز، یکی از مشکلات این شهرستان را زمین‎ها و عرصه‎های اوقافی دانست و خاطرنشان کرد: درصد بالایی از اراضی شهری و روستایی شهرستان بندرگز جزو اوقاف است که این مسأله مشکلات بسیاری را برای مردم و کشاورزان به‎ویژه صدور اسناد برای کشاورزان ایجاد کرده است.

میرزایی با اشاره به مشکلات شهرستان، توضیح داد: عبور خطوط راه آهن از مسیر شهر باعث مشکل برای عبور و مرور مردم و ماشین‎آلات کشاورزی ایجاد کرده است که حل این مشکل مستلزم ایجاد پنج باکس زیرگذر در مسیر راه کشاورزان و دو باکس در مسیر شهر است.

وی پروژه دو خطه شدن محور بندرگز ـ گرگان را از دیگر مشکلات بندرگز برشمرد و ادامه داد: یکی از بیمارستان‎های مجهز شهرستان که با اعتبار 44 میلیارد تومان احداث شده است به دلیل دوری از مرکز شهر باعث انتقاد شهروندان شده است، از این رو خواستار احداث کلینیک درمانی برای مواقع اضطراری شده‎اند.

منبع:فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار