مدیر شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور از افزایش تدریجی دما در استان های ساحلی، غربی و شمال غرب کشور از امروز -سه شنبه- تا جمعه هفته جاری خبر داد و گفت: دمای هوای این مناطق بین پنج تا 10 درجه گرم می شود.

افزایش تدریجی دما در استان های ساحلی، غربی و شمال غرب کشور

به گزارش گلستان24؛مسعود حقیقت در گفت و گو با ایرنا وضعیت آب و هوایی و روند تدریجی دما در بیشتر مناطق مختلف کشور را اینگونه توضیح داد: سامانه بارشی که در کشور فعال بود و بارش برف و باران را به همراه داشت، امروز در استان های سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، فارس، هرمزگان، خراسان های جنوبی و رضوی، مناطقی از بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان مرکزی، شرق لرستان، جنوب ایلام و خوزستان رگبار، رعدوبرق، باران و وزش باد را به دنبال دارد. 
وی افزود: این سامانه در برخی از نقاط فارس، کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان نیز می تواند تگرگ و در راسته زاگرس بارش برف را به ویژه در ارتفاعات به همراه داشته باشد.
به گفته کارشناس هواشناسی، از فردا چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور از شدت بارش ها کم می شود اما همچنان در نیمه شرقی کشور در نواحی مرکزی، البرز، زاگرس و شمال غرب کشور در برخی ساعات بارش باران، رعدوبرق و رگبار را خواهیم داشت. 
حقیقت درخصوص وضعیت آب و هوایی کشور در روز پنجشنبه این هفته نیز اظهار کرد: در روز پنجشنبه در استان های شرقی کشور مانند خراسان های رضوی، جنوبی و شمالی و قسمتی از گلستان رگبار و رعدوبرق ادامه خواهد داشت. 

** مناطق پربارش روزهای گذشته 
مدیر شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: در روزهای اخیر بیشترین بارش ها بین مراکز استان ها، در همدان با 27، تهران و کرج با 25، ساری با 22، مشهد با 20، بجنورد با 19، گرگان با 18، کرمانشاه با 16، ارومیه با 13، اهواز با 12، خرم آباد، زنجان، قزوین و اراک با 10 میلی متر رخ داد. 
حقیقت خاطرنشان کرد: در تهران نیز 29 میلی متر بارش داشتیم. 

** سردترین و گرمترین مناطق کشور/ وضعیت هوای پایتخت 
کارشناس هواشناسی در خصوص سردترین و گرمترین مناطق کشور نیز اظهار کرد: فرودگاه اردبیل با منفی هشت درجه و راسک با 37 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق کشور طی امروز و دیروز بودند. 
حقیقت وضعیت هوای تهران را نیز این گونه توضیح داد: امروز بارش خفیف در برخی ساعات برای تهران به ویژه در ارتفاعات داریم، فردا چهارشنبه و پنجشنبه نیز آسمان پایتخت صاف و آفتابی است. 
وی افزود: همچنین از امروز روند آرام و تدریجی افزایش دما را شاهد خواهیم بود؛ امروز بیشینه دمای تهران به 14، فردا 16 و پنجشنبه به 20 درجه می رسد و به طور کلی پنجشنبه و جمعه گرمی را در پایتخت خواهیم داشت. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار