مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش گفت: از تعداد ۱۱۳ آموزشگاه موجود در حوزه شهرستان، ۴۰ آموزشگاه فرسوده و یا نیاز به بهسازی و مقاوم‌سازی دارند.

وجود ۴۰ آموزشگاه فرسوده در گالیکش

به گزارش گلستان24؛به نقل از نیلکوه، مهدی خسروی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش اظهار داشت: در شهرستان گالیکش دو مدرسه هیئت‌امنایی فعالیت دارد که در مقطع دوره متوسطه دوم است و یکی پسرانه و یک مدرسه دخترانه است.

 

وی درباره شهریه آموزشگاه‌های بزرگ‌سالان افزود: از سال 92 تا سال تحصیلی 96 شهریه این آموزشگاه‌ها تغییرنیافته است و در حال حاضر، شهریه هر واحد درسی در دوره پیش‌دانشگاهی و نظری، به‌صورت حضوری، 12 هزار تومان است که پیشنهاد می‌شود بعد از چند سال این شهریه به 14 هزار تومان افزایش یابد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش تصریح کرد: همین شرایط برای واحدهای غیرحضوری 8 هزار تومان است که پیشنهاد می‌شود 10 هزار تومان شود و هر واحد درسی مهارتی در حال حاضر یکهزار و 500 تومان است که بنا داریم تا 2 هزار تومان افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در شهرستان گالیکش، حدود 11 هزار دانش‌آموز، 870 فرهنگی ( معلم)، 250 بازنشسته فرهنگی در 113 آموزشگاه فعالیت دارند که از تعداد 113 آموزشگاه فعال شهرستان، 3 آموزشگاه به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

خسروی تأکید کرد: از تعداد 113 آموزشگاه موجود در حوزه شهرستان، 40 آموزشگاه فرسوده و یا نیاز به بهسازی و مقاوم‌سازی دارند و در این شهرستان 2 آموزشگاه توسط بنیاد برکت ساخته‌شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گالیکش گفت: سال تحصیلی جاری، در شهرستان، یک معلم نمونه استانی و 15 معلم نمونه شهرستانی انتخاب شدند و قرار است در برگزاری همایش متمرکز در هتل آسمان شهرستان از معلمان نمونه تجلیل و تکریم شود.

خسروی درباره برنامه‌های هفته معلم اظهار کرد: حضور و شرکت معلمان و فرهنگیان در هفته معلم در نماز جمعه، دیدار بافرهنگیان جانباز، آزاده و خانواده شهدا، برگزاری همایش پیاده‌روی، بازدید مسئولان از مدارس در این هفته، دیدار با خانواده فرهنگیان متوفی و بازنشسته ازجمله برنامه‌های هفته معلم است.

وی تصریح کرد: با توجه به شعار سال، بنا داریم، دوخت لباس‌های فرم مدارس را به دانش‌آموزان آموزشگاه‌های کار و دانش محول کنیم تا در درآمدزایی و اقتصاد دانش‌آموزان قدمی برداشته شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار