اسفاده از ابزارآلات جدید و همین طور سیستم آب یاری نوین می تواند کشاوررزی گلستان را رونق دهد.

توسعه ی کشاورزی گلستان نیازمند به تکنولوژی است

به گزارش گلستان24؛استفاده از تکنولوژی در همه ی زمینه ها موفقیت های بیشتر و ضررهای کمتری را متوجه بشر کرده است،به طوری که کشورهای پیشرفته و دارای تکنولوژی، خیلی کمتر از کشورهایی که دارای تکنولوژی نیستند؛از منابع طبیعی خود استفاده می کنند.

صنعت کشاورزی یکی از مواردی است که ورود تکنولوژی در آن برای رشد و تکامل انسانها بسیار تأثیرگذار است؛ چرا که این مسئله به سلامت،تغذیه و مسئله آب رابطه ی مستقیم دارد،به همین علت کشورها و مناطقی که صنعت کشاورزی آنها با تکنولوژی آمیخته شده است کمتر دچار مشکلاتی نظیر کم آبی و سلامت می شوند.

این موضوع علاوه بر این که بر روی سلامت و منابع طبیعی انسان ها تاثیر می گذارد، باعث شکوفایی اقتصاد می شود؛ چرا که یکی از ارکان بزرگ اقتصاد جهان بعد از نفت، صنعت کشاورزی است و ما این موضوع را در کشورهای اروپایی که به ندرت منابع طبیعی در آنها یافت می شود میبینیم که با استفاده از کشاورزی، اقتصادی بزرگ و پویایی در جهان دارند.

از همین رو توجه به ابزار پیشرفته در صنعت کشاورزی به ویژه در استان گلستان که اقتصاد بیشتر مردم آن وابسته به کشاورزی است حس می شود.

استان گلستان حدود نصف کشور هلند است و یک دهم این کشور جمعیت دارد، ولی صنعت کشاورزی آن با کشور هلند قابل قیاس نیست؛ چرا که هلند دارای پیشرفته ترین ابزارآلات و تکنولوژی های کشاورزی است،ولی استان گلستان علی رغم این که ظرفیت بیشتری از لحاظ منابع طبیعی دارد اما نتوانسته به آن شکوفایی مد نظر برسد.

بیشتر کشاورزان در استان گلستان از روش سنتی ایجاد کانال و جوی در زمین های کشاورزی برای آبیاری زمین های خود استفاده می کنند و آب زیادی را در این جهت مصرف می کنند، که این خود باعث مشکلاتی نظیر کمبود آب آشامیدنی و همچنین آبیاری مزارع شده است.

در همین خصوص محمد شکوهی یکی از کشاورزان گلستانی در گفت و گو با خبرنگار گلستان 24 گفت:در حال حاضر مهمترین مشکل کشاورزان گلستانی تامین آب جهت آبیاری مزارع می باشد.

وی ادامه داد:استفاده از تکنولوژی نظیر مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی و همنیطور روش های نوین کشاورزی می تواند ما را در افزایش تولید کمک کند که این خود هم به نفع کشاورزان و کارگران و هم به نفع اقتصاد استان است.

شکوهی با بیان این که استفاده از تکنولوژی و سیستم های آبیاری نسل جدید هزینه های زیادی را برای کشاورزان دارد گفت:اگر ما بخواهیم زمین های خود را با استفاده از این شیوه جدید آبیاری کنیم، متحمل هزینه های بسیار بالایی می شویم که برای ما پرداخت آن مقدور به صرفه نیست.

 این کشاورز گلستانی خاطرنشان کرد:البته از سوی دولت وام هایی داده می شود جهت این کار که معمولا همه کشاورزان قادر نیستند از آن استفاده کنند، اگر مسئولین جهت توسعه همه جانبه کشاورزی در استان گلستان راه های آسانتری نسبت به زمان حال پیش روی کشاورزان بگذارند، ما شاهد خواهیم بود که تولید محصول در استان افزایش پیدا خواهد کرد و مصرف آب پایین خواهد آمد.

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار