استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت:‌ عوامل اجرایی خرید تضمینی گندم حق دریافت هیچ‌گونه مبلغی از صاحبان سیلو و کارخانجات ندارد.

شناسایی سرمایه‌گذاران در حوزه سیلو اقدام شود

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی صبح امروز در نشست هماهنگی خرید تضمینی گندم اظهار کرد: باید مشکلات و مباحث موجود را با همدلی و همکاری حل کنیم.
وی ادامه داد: این جلسه هفته آینده باید دوباره تشکیل شود و موضوعات با جدیت پیگیری شود.
استاندار گلستان تصریح کرد: جای خوشحالی است که استان گلستان به سمتی حرکت می‌کند که در برخی محصولات مقام اول را داشته باشد.
هاشمی گفت: به جای آنکه کشور وابسته به خارج از کشور شود به استان خودش وابسته می‌شود و به طور قطع استان گلستان حمایت‌های ملی را در پی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: برای حل مشکلات مطرح شده باید برای قیمت خرید تضمینی گندم نامه ویژه‌ای از طریق معاونت اقتصادی استانداری و جهاد کشاورزی تهیه شده و از طرف استاندار به رییس محترم جمهور ارسال شود تا هرچه سریع‌تر قیمت اعلام شود.

 


استاندار گلستان تصریح کرد: نمی‌توان تورم ایجاد شده در سه ماه گذشته را نادیده گرفت و هرکسی بخواهد نادیده بگیرد به طور قطع در روند خدمت‌رسانی‌اش به مردم خلل وجود دارد.
هاشمی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی حق اصلی کار‌ را انجام نداده است گفت: مراکز خرید باید طبقه‌بندی شود و مراکز متخلف و کمتر دارای مشکل مشخص شود و از مراکز قرمز به طور قطع استفاده نخواهیم کرد و از طرفی مراکزی که مراکز سبز و زرد هستند با ساز و کار تعیین شده برای خرید تضمینی استفاده شود.
وی افزود: نقاط جایگزین در شهرستان‌های بندرگز، کردکوی و گمیشان برای خرید تضمینی مشخص شود.

استاندار گلستان تصریح کرد: از امروز نسبت به شناسایی سرمایه‌گذاران در حوزه سیلو اقدام شود تا سال آینده در زمینه سیلو دچار مشکل نباشیم و خرید تضمینی با کمترین مشکل انجام شود.
هاشمی گفت: دستورالعمل خرید تضمینی به طور کامل اجرا شود و خارج از سامانه هیچ اقدامی نسبت به خرید انجام نشود.


وی گفت: به هیچ عنوان عوامل اجرایی خرید به عنوان کمک، حق جلسه و یا هر عنوان دیگر از مراکز حقوقی را دریافت کنند و کارکنان دولت به هیچ عنوان در خارج از سیستم دولتی و از بخش خصوصی نباید مبلغی را در‌ حوزه خرید گندم مبلغی را دریافت کنند و عوامل دولتی تلاش کنند کارشان را دقیق و‌ درست انجام دهند و برای حق ماموریت و حق‌الزحمه مبلغ مورد نظر از طریق استانداری انجام می‌شود.
استاندار گلستان در خصوص انبارهای ممنوعه خاطرنشان کرد: ضمانت‌های لازم از صاحبان انبارها و سیلوها اخذ شد که اگر تخلفی صورت گرفت اقدام لازم از این طریق انجام شود.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار