رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بانک هایی که تسهیلات با سود بیشتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی پرداخت می کنند منتظر برخورد قانونی دستگاه قضایی باشند .

هشدار رئیس دستگاه قضایی گلستان به بانک های متخلف

به گزارش گلستان24؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان که رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در گلستان نیز هست در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی آق قلا گفت: بانک‌هایی که سود بالاتر از نرخ اعلام شده بانک مرکزی برای تسهیلات از تولیدکنندگان استان دریافت می‌کنند شناسایی شده اند و به زودی با دادستان مرکز استان با مسئولان این بانک‌ها دیدار و برای متخلفان پرونده تشکیل می‌شود.

وی افزود: نرخ بالای تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری و توسعه واحد‌های تولیدی را با مشکل مواجه می‌کند که این امر با شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است منافات دارد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت:: هیچ بانک، واحد اجرای ثبت و واحد اجرای احکام دادگستری‌های استان حق ندارند واحد‌های تولیدی فعال را تعطیل کنند.

هاشمیان ادامه داد: هر جا خلاف این تکلیف عمل شد سرمایه گذاران به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی مستقر در اداره کل دادگستری گلستان برای رفع مشکل مراجعه کنند.

وی در توصیه به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران گفت:استفاده از مشاوران حقوقی در تنظیم قرارداد‌ها باعث می‌شود هم خودشان به درسر نیفتند و هم به حجم پرونده‌های ورودی به محاکم اضافه نکنند.

این مقام ارشد قضایی استان از تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان هم خبر داد و گفت:: این شعب در دادسرا‌ها، دادگاه‌های بدوی و دادگاه‌های تجدید نظر فعال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار