رئیس سازمان نوسازی کشور در گرگان:

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورمکان یابی فضاهای آموزشی را در ساخت بنا مهم خواند و خطاب به مسئولان گلستان گفت: براساس تعاریف باید شما ناظر بر 50 سال آینده ، وضعیت مدارس را مشخص کنید.

ساخت مدارس باید با آینده نگری ۵۰ ساله انجام شود

به گزارش گلستان24؛به نقل از کلاس بیست؛ "مهر الله رخشانی مهر" عصر دیروز در آئین تودیع و معارفه مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان در گرگان اظهار کرد: عدالت اموزشی شاخصه ایی است که جمهوری اسلامی بعد انقلاب برنامه های گسترده ای را جهت تحقق آن عملیاتی کرده است که یکی از مهمترین آن ساخت فضا های آموزشی است .

وی  افزود: عدالت آموزشی علاوه بر دسترسی آسان به فضاهای آموزشی، مجتمع سازی، مدارس شبانه روزی و امکان دسترسی با کمک وسایل حمل و نقل را هم شامل می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در سند زیر نظام فنی که به تایید شورا انقلاب نیز رسیده است، به ایجاد مجتمع های آموزشی اشاره شده و دانش آموزان یک منطقه می توانند در یک مکان واحد به تحصیل بپردازند .

رخشانی مهرمکان یابی فضاهای آموزشی را در ساخت بنا مهم و جزءوظایف نوسازی خواند و خطاب به مسئولان استان گفت: براساس تعاریف باید ناظر بر 50 سال آینده ، وضعیت مدارس را مشخص کنید. باید مشخص شود که ایا مدرسه طی چند سال آینده با مهاجرت خالی می ماند و یامقاومت و دوام آن چند سال است؟

وی یادآورشد: ساخت مدارس سبز در سال جدید در دستور کار نوسازی و تجهیز مدارس کشور قرار گرفته است .

معاون وزیر با اشاره به جایگاه پیمانکاران در حوزه نوسازی، بیان کرد: ماقبول داریم این قشر جز بدنه اجرایی وارکان ساخت و ساز مدارس کشور هستند و باید جایگاه آن تقویت شود.

رخشانی مهر با بیان اینکه مسئولان در نوسازی کشور، متخصص کاربلد و دارای سلامت هستند، گفت: مکان هایی که بعد از زلزله کرمانشاه تخریب نشد، مدارس ساخته شده توسط نوسازی بوده است واین از افتخارات ماست.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خاتمه گفت: معتقدهستیم که مسئولان در نوسازی کشور باید از بدنه این نهاد باشندو ابلاغ کردیم که مدیران کل استان ها نیز از بدنه این اداره کل تعیین شود تا مسئولان با دانش و متخصص این نهاد به 3 هزار نفر برسد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار