کارشناس تغذیه مرکز بهداشت گرگان:

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان گرگان گفت: حبوبات منبع غنی از فیبر است که به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.

مصرف حبوبات به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند

به گزارش گلستان24؛فاطمه صالحی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: حبوبات منبع غنی از فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.

وی در خصوص فواید مصرف حبوبات در زندگی روزمره تصریح کرد: حبوبات منبع غنی از فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک می‌کند.

* مصرف حبوبات در کنترل قند خون بسیار موثر است/ استفاده منظم از حبوبات در برنامه غذایی، اثرات مطلوبی در سطح کلسترول خون ایفا کند

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان گرگان با بیان اینکه مصرف حبوبات در کنترل قند خون بسیار موثر است، ابراز کرد: استفاده از حبوبات بویژه در افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند بسیار موثر خواهد بود.

صالحی استفاده منظم از حبوبات را در برنامه غذایی افراد مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: استفاده منظم از حبوبات در برنامه غذایی افراد می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و اثرات مطلوبی بر سطح کلسترول خون ایفا کند.

وی درخصوص فیبر موجود در حبوبات اظهار کرد: فیبر موجود در حبوبات به افزایش حس سیری و کاهش مصرف غذا کمک شایانی می‌کند.

* حبوبات سرشار از منبع پروتئینی گیاهی هستند/ حبوبات جایگزین گوشت قرمز شود

کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان گرگان با بیان اینکه حبوبات سرشار از منبع پروتئینی گیاهی هستند، خاطرنشان کرد: حبوبات سرشار از منبع پروتئینی گیاهی هستند و افرادی که می‌خواهند جذب چربی‌های اشباع شده در در بدن خود کاهش دهند می‌توانند در برنامه غذایی خود حبوباتی نظیر لوبیا و عدس را جایگزین گوشت قرمز کنند تا بدنی سالم داشته باشند.

صالحی استفاده از حبوبات در برنامه غذایی مردم را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: مصرف روزانه حبوبات در برنامه غذایی قرار گیرد تا سلامت بدن خود را تضمین کنید.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار