در ادامه و در این تاپ 10 با ده تا از خطرناکترین غذاهایی که برای سلامتی ما مضر هستند آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید.

10 خوراکی‌ خطرناک‌ که می‌تواند شما را بکشد + عکس

به گزارش گلستان24، ما غذا میخوریم تا در سلامت بتوانیم به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهیم، اما برخی از غذاها هستند که ممکن است برای سلامتی ما ضرر داشته باشند و به بدن ما آسیب برسانند. این غذاها در صورتی که به میزان زیادی مورد مصرف قرار بگیرند بصورت تدریجی می‌توانند باعث بیماری‌های جدی و یا حتی مرگ ما شوند. در ادامه و در این تاپ 10 با ده تا از خطرناکترین غذاهایی که برای سلامتی ما مضر هستند آشنا می‌شویم، با ما همراه باشید.
10- تزئینات روی کیک

 

متاسفانه باید به اطلاع عاشقان کیکها برسانیم که این خوراکی خوشمزه می‌تواند باعث مرگ آنها شود! اکثر افراد از مضرات قند زیاد آگاهی دارند، اما آیا می‌دانستید که شکر موجود در لعاب روی شیرینی از شکر موجود در خود کیک بیشتر است؟ قندی که در یک تکه کوچک از این مواد وجود دارد چهار برابر بیشتر از قندی است که در یک پیراشکی یافت می‌شود. پس از خودرن این مواد قند و کلسترول خون به میزان زیادی افزایش پیدا می‌کند. از دیگر معایب خامه و لعاب و تزئینات روی کیک یا شیرینی خاصیت چاق کنندگی آنهاست.
9- شکلات‌های مارس

 

این شکلات که در ایران نیز به وفور یافت می‌شود یکی از ناسالم ترین شمش‌های شکلاتی (شکلات بار) موجود در بازار است و بیش از 1200 واحد کالری دارد. کارشناسان ادعا می‌کنند که تا چند دقیقه پس از خوردن این شکلات خوشمزه به دلیل کاهش جریان خون به مغز، احتمال سکته بسیار بالا می‌رود. شکلات‌های مارس به شدت برای سلامتی شما خطرناک هستند. اما در صورتی که علاقه زیادی به خوردن شکلات دارید پیشنهاد می‌کنیم که از شکلات‌های سیاه یا تلخ استفاده کنید.
8- جگر چرب

 

جگر چرب یا Foie gras نوعی غذایی فرانسوی است که معمولا در رستورانهای تجملی و گران قیمت مربوط به این کشور به فروش می‌رسد. اما در صورتی که روزی به این دست از رستورانها مراجعه کردید بهتر است بدانید که این خوراک چگونه تهیه می‌شود. برای تهیه جگر چرب نوعی لوله را وارد دهان اردک یا غاز می‌کنند و به زور به حیوان غذا می‌خورانند، این کار باعث بزرگ شدن و خوشمزه تر شدن کبد یا همان جگر می‌شود. این کار وحشیانه نه تنها باعث مرگ حیوان می‌شود، بلکه خوردن آنها ضرر زیادی به بدن انسان می‌رساند.
7- بادام تلخ

 

به دلیل خطر احتمالی زیادی که بادام برای بدن دارد، فروش و خرید آن در کشور نیوزیلند غیرقانونی است! خوردن حتی مقدار کمی بادام تلخ می‌تواند باعث بروز خطر جدی، مخصوصا برای کودکان شود. این بادام‌ها بر خلاف بادام‌های شیرین حاوی مقادیری سیانید هستند. خوشبختانه در اکثر موارد بادام‌هایی که خریداری می‌شوند شیرین هستند و تنها تعداد کمی بادام تلخ در میان آنها وجود دارد، اما در برخی موارد گزارش شده که همین بادام‌های تلخ در مقادیر کم نیز باعث بروز مسمومیت در افرادی شده‌اند که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است.
6- روغن پالم

 

شاید روغن پالم را بصورت خام در هیچ کجا مشاهده نکنید، اما این روغن خطرناک در بسیاری از خوراکی‌ها مثل کره‌های گیاهی، سوپ‌های آماده، روغن‌های پخت و پز، شیرینی‌ها، کیک‌ها و حتی در شکلات‌های نوتلا وجود دارد. این روغن دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده است که برای سلامتی واقعا مضر هستند. جالب است بدانید که این روغن علاوه بر انسانها، به حیوانات و محیط زیست نیز آسیب‌های زیادی وارد کرده است. برای تولید این روغن به فضای زیادی نیاز است که این فضا عموما از تخریب جنگلها به دست می‌آید، به دلیل قطع درختان و کاشت درختان مخصوص برای ساخت روغن پالم حیوانات زیادی مثل اورانگوتان‌ها و ببر سوماترایی در خطر انقراض قرار گرفته‌اند.
5- سیب زمینی‌های سبز

 

معمولا خوردن سیب زمینی مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند، اما بهتر است هنگامی که این سیب زمینی‌ها سبز رنگ می‌شوند آنها را دور بیاندازید. سیب زمینیها نوعی گلیکو آلکالوئید به نام سولانین تولید می‌کنند که ترکیبی سمی برای انسانها و حیوانات است. در سال 1899 پنجاه و شش سرباز آلمانی پس از خوردن سیب زمینهای سبز دچار عوارض ناشی از مسمومیت توسط سولانین مثل اسهال حاد، سردرد شدید، رفتن به کما و حتی مرگ شدند. یک فرد بالغ با خوردن 450 گرم سیب زمینی سبز دچار مسمویت شدید سولانین خواهد شد.
4- ذرت بوداده (پاپ کورن) که در مایکروویو درست شده

 

ذرت بوداده حاوی پرفلوئورواکتانوئیک اسید است که ماده‌ای سرطانزا محسوب می‌شود. تحقیقات دیگری نیز انجام شده که نشان می‌دهد پاپکورنی که مایکروفر درست می‌شود خاصیت سرطانزایی دارد. برخی از تولید کنندگان برای تهیه این پاپ کورنها از ماده‌ای شیمیایی به نام دیاستیل استفاده می‌کنند که باعث ابتلای کارکنان این کارخانه‌ها به بیماری موسوم به “ریه کارگران پاپ کرن سازی” شده است. نتایج این تحقیقات باعث کاهش مصرف این دست از پاپ کورن‌های مایکروفری شده است. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز برای سلامتی بیشتر دانه‌های ذرت را خودتان در ماهیتابه تفت داده و به ذرت بوداده تبدیل کنید!
3- نمک

 

طبق تحقیقی که در آمریکا انجام شده 95 درصد از رستورانها همیشه مقداری نمک نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. در حقیقت نمک را همه جا می‌توان مشاهده کرد. البته که سنگ نمک دارای 80 ماده مختلف است که برای سلامتی لازم هستند، اما هنگامی که این سنگ در دمای بیش از 2000 درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد تا به نمک طعام تبدیل شود مقدار زیادی از این مواد مغذی را از دست می‌دهد، کاهش این مواد باعث افزایش پتاسیم یودید در نمک می‌شوند که مقدار زیادی از آن باعث بروز بیماری می‌شود. تحقیقات نشان داده که مصرف زیاد نمک باعث افزایش فشار خون، مشکلات حاد کلیه، تیروئید، کبد و بسیاری از بیماری‌ها و عوارض دیگر می‌شود. در حال حاضر بسیاری از افراد نمک طعام را به عنوان سم سفید می‌شناسند و به جای آن از نمک‌های طبیعی استفاده می‌کنند.
2- خوراکی‌هایی با رنگ‌های مصنوعی

 

متاسفانه بسیاری از شکلات‌ها و شیرینی‌ها به دلیل استفاده از رنگ‌های غیرطبیعی در رتبه دوم لیست ما قرار می‌گیرند. در حال حاضر استفاده از این رنگ‌ها به قدری گسترش یافته که خوردن آنها به امری عادی تبدیل شده است. امروزه میزان مصرف این مواد نسبت به سال 1955 حدود 5 برابر افزایش یافته است. این مواد اثرات مخربی دارند، مثلا رنگ‌های آبی موجود در شکلات‌ها و نوشیدنی‌ها باعث ایجاد تومور مغزی، رنگ‌های سبز باعث تومور مثانه، رنگ‌های قرمز باعث سرطان لنفوسیت و تیروئید و رنگ‌های زرد باعث بروز تقریبا تمامی مشکلات بالا به علاوه آسم، بیخوابی و رفتار خطرناک می‌شوند. این رنگ‌ها می‌توانند باعث بروز بیش فعالی و ADHD (که بسیاری از کودکان امروزه به آنها دچار هستند) شوند.
1- برنجِ مانده

 

بسیاری از افراد نمی‌دانند که خوردن برنجی که از دیشب مانده باعث بروز چه مشکلاتی در بدن آنها خواهد شد. در صورتی که برنج پخته را شب هنگام در دمای اتاق نگهداری کنید باکتری‌ای به نام باسیلوس سرئوس در آن رشد می‌کند. این باکتری مواد سمی‌ای تولید می‌کند که باعث گرفتگی عضلات و اسهال و تهوع شدید در افراد می‌شود. هرچه برنج پخته شده بیشتر در دمای اتاق نگهداری شود احتمال بیشتری وجود دارد که با خوردن آن دچار بروز مسمومیت‌های شدید شوید. پیشنهاد می‌کنیم که تا جای ممکن از برنج تازه پخته شده استفاده کنید.

منبع:جام جم

ارسال نظر

آخرین اخبار