سرپرست روابط‌عمومی شیلات گلستان:

سرپرست واحد روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان از برگزاری جشنواره طبخ غذا با ماهی و میگو در ای استان خبر داد.

برگزاری جشنواره طبخ غذا با ماهی و میگو در استان

به گزارش گلستان24؛هانیه اسمی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره طبخ غذا با ماهی و میگو به مدت دو روز در گلستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شیلات استان گلستان با هدف ترویج مصرف آبزیان اقدام به برگزار یجشنواره طبخ غذا با ماهی و میگو را کرده است، تصریح کرد: شیلات استان گلستان هرساله در راستای ترویج فرهنگ مصرف آبزیان اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش طبخ و جشنواره طبخ آبزیان می‌کند که این جشنواره معمولا به مدت دو روز برگزار می‌شود.

سرپرست واحد روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان با بیان اینکه مراسم جشنواره طبخ غذا با آبزیان با حضور مربی بین‌المللی برگزار می‌شود، ابراز کرد: در روز نخست برگزاری این جشنواره برنامه آموزش طبخ آبزیان با حضور مربی بین‌المللی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان را با طرز تهیه طبخ چندین نوع غذا با ماهی و میگو آشنا می‌کند.

اسمی با بیان اینکه مصرف ماهی در برنامه غذایی افراد قرار گیرد، اذعان کرد: کارشناسان شیلات اطلاعاتی را در راستای فواید مصرف ماهی و میگو در این کلاس‌ها به شرکت‌کنندگان بازگو می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مصرف غذا باید کم‌روغن و کم نمک مصرف شود، خاطرنشان کرد: در روز دوم جشنواره طبخ غذا با آبزیان را داریم و شرکت‌کنندگان غذاهایی را با ماهی و میگو درست می‌کنند و این غذاها باید با پخت سالم صورت گیرد یعنی طبخ غذا با نمک کم و روغن کم طبخ شود و یا ترجیحا بخارپر و یا آب‌پز آماده شود.

سرپرست واحد روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان یادآور شد: به برگزیدگان جشنواره طبخ غذا با آبزیان جوایز و لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

اسمی با بیان اینکه در طول برگزاری جشنواره طبخ غذا با آبزیان سوالاتی از شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود، افزود: در روز جشنواره طبخ غذا با آبزیان برنامه‌های شاد و متنوعی را خواهیم داشت و در طول برنامه سولاتی در راستای آبزیان از  شرکت‌کنندگان پرسیده می‌شود و به کسانی که پاسخ صحیح به سوالات دهند نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

وی از حضور کودکان در جشنواره طبخ غذا با آبزیان خبر داد و اذعان کرد: کودکانی که در جشنواره طبخ غذا با آبزیان حضور دارند با کشیدن نقاشی درخصوص ماهی و میگو جوایزی اهدا خواهد شد.

سرپرست واحد روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان خاطرنشان کرد: روز گذشته کلاس آموزش طبخ غذا با آبزیان در دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر شهرستان گنبدکاووس که در کمربندی شهید صیادشیرازی است در ساعت 9 لغایت 12 ظهر برگزار شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار