کارشناس جهادکشاورزی گلستان خبر داد

کارشناس جهادکشاورزی استان گلستان گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان کشت پنبه بهاره را در سطح 4 هزار 779 هکتار از اراضی استان گلستان منعقد کرد.

انعقاد قرارداد کشت پنبه بهاره در 4779 هکتار از اراضی گلستان

به گزارش گلستان24؛ محمد زارع صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، از قرارداد کشت پنبه بهاره توسط سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در سطح 4 هزار 779 هکتار خبر داد و اظهار کرد: عملیات کشت پنبه بهاره در استان گلستان همچنان ادامه دارد و تاکنون در سطح 800 هکتار انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه کمباین‌داران ماشین‌آلات خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند، ابراز کرد: کمباین‌داران علاوه بر اینکه ماشین‌آلات خود را مجهز به تجهیزات ایمنی در رانندگی از جمله چراغ خطر، روشنایی و حتی نصب چراغ‌های خطر شبرنگ برای رعایت مسائل ایمنی می‌کنند حتما در راستای تهیه کپسول‌های آتش‌نشانی اقدام کنند تا در صورت بروز حوادث احتمالی آتش‌سوزی در مزارع یا در داخل ادوات کشاورزی بتوانند در دقایق اولیه آتش را کنترل کنند تا به سایر نقاط سرایت نکند.

کارشناس جهادکشاورزی استان گلستان، از ایجاد آتش‌سوزی در برخی مزارع استان گلستان خبر داد و اذعان کرد: متاسفانه در سالهای گذشته موارد آتش‌سوزی در سطح استان گلستان صورت گرفت که به خاطر آتش‌سوزی در مزارع کمباین‌داران ما نیز دچار خسارت شدند و ماشین‌آلات آنها در آتش سوخت که اگر کپسول آتش‌نشانی در اختیار آنها بود شاید این اتفاق نمی‌افتاد و می‌توانستند در دقایق اولیه آتش را مهار کنند.

زارع اظهار کرد: با توجه به اینکه سال خشکی را در پیش رو داریم و در زمینه منابع آبی،  گزارشات خوبی از ادارت آب ارسال نمی‌شود پنبه نیاز آبی بسیار کمی دارد و از نظر تناوب و از بین بردن علف‌های هرز و سازگاری با محیط استان گلستان بسیار مناسب است و کشاورزان در صورت کشت تابستانه حتما زراعت پنبه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خرید گندم، جو و کلزا در سال زراعی جاری از کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه جامعه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی مجاز است کشاورزان برای جلوگیری از معطلی و بلاتکلیفی در زمان خرید و تحویل دادن محصول به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و نسبت به کنترل و ثبت اطلاعات خود و مزارع خودشان حتما اطمینان حاصل کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار