رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: هم‌ اکنون ۳.۵ درصد موادغذایی مورد نیاز کشور در استان گلستان تولید می‌شود.

بیش از ۳ درصد موادغذایی مورد نیاز کشور در استان گلستان تولید می‌شود

مختار مهاجر در حاشیه نخستین همایش ملی دستاوردهای نوین در کشاورزی  اظهار داشت: هم‌اکنون استان گلستان 3 درصد اراضی کشاورزی کشور را داراست و 3.5 درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

به گزارش گلستان 24، وی افزود: ارائه یافته‌های تحقیقاتی و پژوهشی می‌تواند این میزان تولید را در راستای افزایش امنیت غذایی، رشد چشمگیری دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: هم‌اکنون استان گلستان در تولید گندم مقام سوم و تولید دانه‌های روغنی مقام نخست کشور را داراست که با بهره‌گیری از علوم و دستاوردهای نوین می‌توان این میزان تولید را نیز افزایش داد.

مهاجر اظهار داشت: در کشت پنبه باید به سمت افزایش کشت حرکت کنیم تا ضمن حفظ خاک سبب اقتصادی شدن کشاورزی برای کشاورزان پیش برویم.

وی گفت: باید در یک بازه زمانی 5 ساله، استان گلستان را دوباره به جایگاه نخست خود در کشت پنبه برسانیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون صادرات محصولات کشاورزی از استان گلستان نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

مهاجر گفت: در این مدت 16 هزار تن گوشت مرغ و 35 هزار تن سیب زمینی و غیره از استان گلستان صادر شده است.

وی افزود: استان گلستان با توجه به وجود دانشگاه‌های کشاورزی و مراکز تحقیقات کشاورزی از توان علمی خوبی در این بخش برخوردار است که باید از آن در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی بهره‌گیری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه این تحقیقات در توسعه کشاورزی استان گلستان تاثیر فراوانی داشته و روند افزایشی تولید محصولات کشاورزی را در استان گلستان شاهد هستیم.

وی افزود: تولید دو رقم جدید پنبه با میزان تولید 5 تا 7 تن در هکتار و تولید بذور جدید سویا و گندم از دیگر یافته‌های محققان در استان گلستان است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظر

آخرین اخبار