مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمدپایدار برای مددجویان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است که استان گلستان در ۲ سال گذشته توانست زمینه توانمندسازی ۶ هزار مددجو را فراهم کند.

توانمندسازی ۶ هزار مددجوی کمیته امداد در گلستان

به گزارش گلستان24؛ امان‌اله حسین‌پور ظهر امروز در جمع حامیان و خیرین شهرستان کلاله اظهارداشت: کمیته امداد استان در سال گذشته توانست 360 میلیارد تومان از اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی را در قالب ساخت مسکن، ایجاد اشتغال، هزینه‌های تحصیل، مشاوره، درمان و غیره را برای مددجویان هزنیه کند.

وی گفت: پرداخت 80 میلیارد تومان کمک مردم به کمیته امداد در سال قبل نشانگر ارتقاء اعتماد مردم به این نهاد است. این درحالی‌است که در سال 95 میزان کمک مردم 40 میلیارد تومان بود.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان داشت: رویکرد این نهاد خدمت‌رسان به نیازمندان، توانمندسازی مددجو با ارائه آموزش و پرداخت تسهیلات است تا این افراد بتوانند نیازهای مالی خود را رفع کنند.

وی خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته با حمایت‌هایی که از سوی کمیته امداد صورت گرفته، حدود 6 هزار مددجو به شغل و درآمد پایدار رسیدند.

حسین‌پور گفت: فاصله طبقاتی در استان گلستان زیاد است و با توجه به درآمدها وشرایط، این وضعیت زیبنده استان نیست. این نهاد حمایتی در استان گلستان 106 هزار نفر را تحت پوشش دارد که حدود 10 هزار نفر از این جمعیت یتیم و 38 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: کمیته امداد استان توانست در جمع‌آوری صدقات از رتبه 29 در سال 95 به رتبه نخست در سال 96 دست پیدا کند.

رحیم تیموری، رئیس کمیته امداد کلاله هم در این مراسم اظهارداشت:  در این شهرستان 6 هزار و 854 مددجو تحت پوشش قرار دارند. همچنین یکهزار و 358 حامی از 724 یتیم تحت پوشش، با پرداخت سالانه 800 میلیون تومان حمایت مالی می‌کنند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار