کارشناس تغذیه در مرکز بهداشت مرکز گلستان:

کارشناس تغذیه در مرکز بهداشت مرکز گلستان گفت: خوابیدن زیاد باعث افت قند خون می‌شود و افراد مبتلا به دیابت حواسشان جمع باشد تا قبل از خوردن صبحانه اقدام به هیچ فعالیتی نکنند.

افراد دیابتی به هیچ عنوان در وعده صبحانه خود از شیرینی‌جات استفاده نکنند

به گزارش گلستان24؛فاطمه چاه‌کبوتری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: خوابیدن زیاد باعث افت قند خون می‌شود و آنهایی که از داروهای دیابت و یا از انسولین استفاده می‌کنند حواسشان جمع باشد تا قبل از خوردن صبحانه اقدام به هیچ فعالیتی نکنند.

وی در راستای مصرف صبحانه در افراد مبتلا به دیابت تصریح کرد: خوابیدن زیاد باعث افت قند خون می‌شود و آنهایی که از داروهای دیابت و یا از انسولین استفاده می‌کنند حواسشان جمع باشد تا قبل از خوردن صبحانه اقدام به هیچ فعالیتی نکنند.

* افراد مبتلا به دیابت در وعده صبحانه خود از مواد پروتئین‌دار استفاده کنند/ افراد دیابتی به هیچ عنوان در وعده صبحانه خود از شیرینی‌جات استفاده نکنند

کارشناس تغذیه در مرکز بهداشت مرکز گلستان ابراز کرد: افت قند خون در طی خواب و فعالیت بعد از بیداری می‌تواند باعث شود که بیماران دیابتی دچار شوک و اغمای دیابتی دچار شوند.

چاه‌کبوتری با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به دیابت در وعده صبحانه خود از مواد پروتئین‌دار استفاده کنند، خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به دیابت در نظر داشته باشند که در وعده صبحانه خود حتما از مواد پروتئین‌دار استفاده کنند پروتئین‌ها مانند نان و پنیر و گردو، تخم‌مرغ آب‌پز استفاده کنند همچنین می‌توانند از صبحانه‌های گرم مانند عدسی و خوراک لوبیا در وعده صبحانه خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد مبتلا به دیابت از خوردن شیرینی‌جات در وعده صبحانه اکیدا استفاده نکنند، تصریح کرد: افراد دیابتی به هیچ عنوان در وعده صبحانه خود از شیرینیجات مانند مربا و عسل به مقدار بسیار زیاد را استفاده نکنند چای و کلوچه یا چای و بیسکوییت به عنوان صبحانه کامل محسوب نمی‌شوند.

* خوابیدن زیاد در افراد مبتلا به دیابت باعث افت قند خون می‌شود/ افراد مبتلا به دیابت در وعده صبحانه از غذای سالم استفاده کنند

کارشناس تغذیه در مرکز بهداشت مرکز گلستان با بیان اینکه افراد مبتلا به دیابت در وعده صبحانه از غذای سالم استفاده کنند، اذعان کرد: افراد مبتلا به دیابت، برای کنترل قند خون حتما از پروتئین‌ها، شیر و لبنیات، تخم‌مرغ، حبوبات و مغزها از جمله گردو، بادام و پسته و فندق آن هم از نوع بی‌نمک استفاده کنند.

چاه‌کبوتری خوابیدن زیاد برای افراد مبتلا به دیابت را خطرناک خواند و یاداور شد: خوابیدن زیاد باعث افت قند خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود و آنهایی که از داروهای دیابت و یا از انسولین استفاده می‌کنند حواسشان جمع باشد تا قبل از خوردن صبحانه اقدام به هیچ گونه فعالیتی نکنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار