رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با بیان اینکه مصرف زولبیا و بامیه به علت میزان بالای چربی و قند موجود در آن مضر است از مردم خواست تا از خرید نوع رنگی این شیرینی خودداری کنند.

به هیچ وجه زولبیا و بامیه‌های «رنگی» در ماه رمضان نخرید!

به گزارش گلستان 24، محمدحسین‌ عزیزی‌ رییس انجمن صنایع غذایی‌ ایران؛ با اشاره به ناسالم‌ بودن زولبیا‌ و بامیه اظهار کرد: برای تهیه زولبیا‌ و بامیه به ویژه نوع رنگی آنها متأسفانه مسائل بهداشتی بطور کامل رعایت نمی‌شود و روغن بکار رفته در آن چند بار مصرف بوده که همین امر سبب بروز سرطان در بدن می‌شود.

 

به هیچ وجه زولبیا و بامیه‌های «رنگی» در ماه رمضان نخرید!

 

وی عنوان کرد: بسیاری از کارشناسان تغذیه‌ مصرف زولبیا و بامیه را در ماه رمضان به علت میزان بالای چربی و قند موجود در آن توصیه نمی‌کنند و به جای آن مواد مقوی و انرژی زا همچون خرما و کشمش را مفید می‌دانند.

 

رییس انجمن صنایع غذایی‌ ایران بیان کرد: زولبیا و بامیه‌های رنگی که اخیراً‌ به بازار آمده به علت استفاده از رنگ های غیرمجاز باعث آسیب جدی به کلیه، کبد و قلب و عروق می‌شود.

 

وی تأکید کرد: زولبیا و بامیه‌های رنگی معمولاً در مکان‌های بهداشتی تهیه نمی‌شوند که این مسئله در نهایت خطر بروز بیماری های قلبی را افزایش خواهد داد.

 

عزیزی یادآور شد: مصرف زولبیا و بامیه‌ خطر ابتلا به دیابت را در افراد افزایش می دهد که بهتر است در ماه رمضان مبتلایان به این بیماری خرما، کشمش و حتی توت خشک شده را جایگزین این شیرینی چرب و آسیب‌رسان کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار