دبیر همایش ملی ریاضی و آمار گفت: نخستین همایش ملی ریاضی و آمار به یاد مرحوم مریم میرزاخانی نابغه ریاضی کشورمان در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد.

 نخستین همایش ملی ریاضی و آمار در گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش گلستان24؛مهدی شاهینی ظهر امروز در نخستین همایش ملی ریاضی و آمار در دانشگاه گنبدکاووس اظهار داشت: برای این همایش 150 مقاله از حدود 20 استان کشور ارسال شد و از این تعداد, 70 مقاله به صورت سخنرانی و 40 مقاله به صورت پوستر در همایش یک روزه ارائه می‌شود.

وی افزود: محورهای همایش, جبر, آنالیز, ریاضی و آمار, معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی, ریاضیات مالی و غیره می باشد.

دبیر همایش ملی ریاضی و آمار با اشاره به اهداف برگزاری این همایش تصریح کرد: استان‌های شرکت کننده, خراسان رضوی, خراسان شمالی, تهران, البرز, سمنان, مازندران, هرمزگان, اهواز و دیگر استان‌ها هستند.

شاهینی تاکید کرد: میهمان ویژه این همایش دکتر بامداد یاحقی, معلم مرحوم مریم میرزاخانی است که خود مقاله‌ای را برای این همایش ارائه داده و برگزیده شده است.

وی یادآور شد: رصد فعالیت‌های علمی, پژوهشی, در حوزه ریاضی, دسترسی به آخرین یافته‌های پژوهشی, بهره‌گیری از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله اهداف این همایش است.

دبیر همایش ملی ریاضی و آمار گفت: همه رشته‌های مهندسی به ریاضی وابسته هستند و تولیدات اقتصادی چون صنعت نفت، پتروشیمی، دارویی و الکترونیکی نیز از ریاضی استفاده می‌کنند و در حقیقت علم ریاضی تأثیر مستقیم بر صنعت و پیشرفت سایر علوم دارد.

وی افزود: تولید علم مهم‌ترین عنصر رشد توسعه اقتصادی و سیاسی هر کشور است و در صورتی که برنامه‌ریزی کلان کشوری بر مبنای پژوهش و فناوری باشد وضعیت اقتصادی آن نیز بهبود می‌یابد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار