مدیر کل عشایری استان گلستان از ایجاد 13 صندوق خرد زنان در سطح این استان خبر داد.

ایجاد 13 صندوق خرد زنان در سطح استان گلستان

به گزارش گلستان24؛رضا علیپوری ظهر امروز در نخستین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در سال ۱۴۹۷ که در ساختمان شماره دو استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 13 صندوق خرد زنان در سطح استان گلستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه 13 صندوق خرد زنان در سطح استان گلستان فعال است، تصریح کرد: از 13 صندوق خرد زنان در سطح استان گلستان وجود دارد تعداد 466 نفر در این صندوق‌ها عضو هستند که فعالیت می‌کنند.

مدیر کل عشایری استان گلستان با بیان اینکه دو تیپ عشایری در گلستان وجود دارد، ابراز کرد: در استان گلستان دو تیپ عشایر وجود دارد عشایر خراسان‌شمالی و خراسانی‌رضوی و عشایر بومی و ترکمن که وارد گلستان می‌شوند.

علیپوری با اشاره به ورود عشایران بومی و ترکمن به استان گلستان خاطرنشان کرد: عشایران که وارد استان گلستان شدند تقریبا 350 هزار هکتار از مراتع شهرستان گنبدکاووس، کلاله و مراوه‌تپه هستند.

وی از ورود عشایران خراسان شمالی و خراسان رضوی به گلستان خبر داد و اذعان کرد: عشایرانی که از خراسان رضوی و شمالی وارد گلستان شدند تقریبا 450 کیلومتر فاصله کوچ ییلاقی و قشلاقی را طی کردند.

مدیر کل عشایری استان گلستان با بیان اینکه بیش از 9 هزار نفر عشایر ترکمن وارد استان گلستان شدند، خاطرنشان کرد: 9 هزار و 696 نفر از عشایر ترکمن از تیره یموت وارد گلستان شدند که در سه شهرستان مراوه‌تپه، گنبدکاووس و کلاله مشغول به زندگی هستند.

علیپوری با اشاره به اینکه جمعیت زنان عشایر در استان گلستان 10 هزار و 184 نفر است، اذعان کرد: تلاش ما بر این است که درآمد خانوار کم‌درآمد عشایری و همچنین در راستای توانمندسازی آنها گام برداریم.

وی یادآور شد: صندوق‌های خرد زنان را بین عشایر ایجاد کردیم که در زمینه خیاطی، قالی‌بافی، تولید انواع مواد لبنی، پرورش مرغ، پرورش قارچ و پرورش شترمرغ است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار