رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گلستان خبرداد؛

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گلستان گفت: طرح رتبه بندی خبرنگاران استان با هدف کمک به استقلال حرفه‌ای، تقویت جایگاه و منزلت حرفه‌ای و اجتماعی خبرنگاران اجرا می شود.

تمدید مهلت ارسال مدارک برای طرح رتبه بندی / اجرای رتبه بندی با هدف تقویت جایگاه حرفه‌ای خبرنگاران

به گزارش گلستان24؛وحید عرب احمدی در جمع خبرنگاران اظهارکرد:با توجه به درخواست خبرنگاران مهلت ارسال مدارک برای شرکت در طرح رتبه بندی تا 25 اردیبهشت تمدید شد.

وی به اهمیت ساماندهی و رتبه بندی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: در نخستین جلسه با همکاری اعضای کمیسیون رتبه بندی دستورالعمل اجرایی صدور کارت حرفه ای خبرنگاری بومی سازی و به تائید رسید.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان تصریح کرد: این کمیسیون با بررسی وضعیت خبرنگاران و سوابق آنها اقدام به رتبه بندی خبرنگاران در 4 رتبه " خبرنگار ، روزنامه نگار ، روزنامه نگار ارشد ، و روزنامه نگار خبره " می کند.

وی با بیان اینکه این رتبه بندی می تواند در خدمات دهی هدف من به جامعه رسانه تاثیر مثبت داشته باشد، اذعان داشت: داشتن بیمه مطبوعات، رزومه کاری مشخص، مدرک دانشگاهی و داشتن تجربه کاری ، آثار موثر مطبوعاتی و رسانه ای و همچنین کسب مقام در جشنواره های رسانه ای از جمله شاخص های ارزیابی به شمار می روند.

عرب احمدی تاکیدکرد: طرح رتبه بندی خبرنگاران استان بر اساس شاخصه ها و با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آینده ی نزدیک صورت خواهد پذیرفت و خبرنگاران خبره و درجه یک استان مشخص می شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با انجام هر چه بهتر این طرح امیدواریم بسیاری از مشکلات این حوزه رفع و شاهد شکوفایی مطبوعات استان باشیم.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات استان گفت: طرح رتبه بندی خبرنگاران استان با هدف کمک به استقلال حرفه‌ای، تقویت جایگاه و منزلت حرفه‌ای و اجتماعی خبرنگاران اجرا می شود.

وی افزود: طرح رتبه بندی خبرنگاران شامل همکاران مستقیم تحریریه مطبوعات و خبرگزاری ها، سردبیر،‌معاون سردبیر، دبیر تحریریه، دبیر سرویس، معاون دبیر سرویس،‌خبرنگار، گزارشگر، نویسنده، مترجم،‌طراح، کاریکاتوریست،‌ عکاس خبری و .... رسانه‌ها می‌شود.

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار