مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ مورد قلع و قمع در اراضی کشاورزی شهرستان گرگان انجام شده است.

ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی گرگان تخریب می‌شوند

به گزارش گلستان24؛عباس سلیمانی پیش از ظهر امروز در در حاشیه قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با حکم مقام قضایی 19مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان گرگان تخریب شدند.

وی تاکید کرد: 10مورد از این تخریب‌ها در منطقه گردشگری توشن و 9مورد در منطقه کریم‌آباد و محمد آباد گرگان بود که به صورت غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی ساخت وساز انجام شده بود که با شکایت و تشکیل پرونده قضایی با حکم مقام قضایی دستور قلع و قمع داده شد.

وی تصریح کرد: پرونده‌های زیادی در دادگستری شهرستان گرگان تشکیل شده و در حال رسیدگی است که پس از صدور حکم این مناطق پاکسازی می‌شود.

سلیمانی اظهار داشت: پارسال هم 80 پرونده قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل شد و 33 مورد دستور قضایی صادر و حکم قلع و قمع به اجرا درآمد.

مدیر جهاد کشاورزی گرگان خاطرنشان کرد: افرادی که قصد تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها، شهرک‌ها و روستا‌ها دارند باید با در دست داشتن مستندات مالکیت به اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند تا در خصوص نحوه اقدام مورد راهنمایی و ارایه طریق قانونی قرار گیرند.

وی از شهروندان خواست در راستای حفظ و صیانت اراضی زراعی و باغ‌ها هرگونه تبدیل و تغییر کاربری غیرمجاز در این‌گونه اراضی را به سامانه 131 گزارش دهند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار