برادر شهید منا:

برادر شهید «سیدحمیدرضا حسینی» گفت: گرچه حادثه منا و جنایت آل سعود سنگین بود اما بی‌تفاوتی و عدم پیگیری‌های ابعاد این حادثه سنگین‌تر از جنایت آل‌سعود بود.

بی‌تفاوتی در بررسی ابعاد حادثه منا سنگین‌تر از جنایت آل‌سعود بود/ اگر خون شهدای منا پیگیری می‌شد شاهد شاخ و شانه کشیدن آل‌سعود نبودیم

به گزارش گلستان24؛قرار بود پس از رفتنی عاشقانه با آمدنی عارفانه چشمان عزیزان خود را روشن کنند، در حالی که خانواده‌های آنها پلاکاردهای تبریک را آماده و در انتظار زائرشان کوچه‌ها را چراغانی کردند به‌ناگاه شوق شیرین دیدار با عزیزانشان در پسِ بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی کلیدداران حرم امن الهی رنگ باخت و بار دیگر جلوه‌ای از رذالت امویان یزید مسلک بر مهاجران الی‌الله به نمایش گذاشته شد.

در این حادثه دردناک جان بیش از 7 هزار زائر بیت‌الله‌الحرام که در مراسم رمی جمرات در خیابان 204 منطقه منا برای سنگ زدن به سمبل شیطان عزم خود را جزم کرده بودند توسط شیطان‌های خبیث گرفته شد و به این ترتیب تلخ‌ترین حادثه‌ی تاریخ حج در عید قربان سال 1394 رقم خورد.

با احتساب جمعیت یک میلیونی حجاج عربستان‌سعودی سالانه حدود 3 میلیون نفر برای انجام مناسک حج عازم بیت‌الله‌الحرام می‌شوند به طور قطع حضور این تعداد حاجی و به جای آوردن اعمال 13‌گانه حج تمتع نیاز به زیرساخت‌هایی دارد تا مراسم حج در بهترین شرایط و بدون وقوع حادثه انجام شود حال آنکه وقوع حوادث در مراسم حج طی سال‌های مختلف و فوت 9 هزار و 860 نفر در 25 حج اخیر نشان داده ادعای عربستان‌سعودی در مدیریت حرمین شرفین صرفاً یک ادعای واهی بوده و این کشور شایستگی این کار را ندارد.

فاجعه منا که با شهادت ۴۷۷ ایرانی همراه بود هیچگاه از ذهن‌ها فراموش نمی‌شود،‌ حادثه ای که سبب شد که هنگام ‌ارائه گزارش این فاجعه اشکان رهبر معظم  انقلاب جاری شود.

روز فاجعه تا ظهر همان روز جنازه های حجاج ایرانی در خیابان ۲۰۴ مانده بود و امدادرسانی بسیار کند در عربستان‌سعودی این مهم را بر همگان روشن کرد که مقامات سعودی مانع از امدادرسانی می‌شوند،‌ گرچه آل‌سعود پس از این فاجعه به دنبال کارشکنی‌ها و عدم همکاری با نمایندگان ایران برای شناسایی و تحویل پیکر شهدا بود ولی نهیب رهبر انقلاب سبب شد رویه همکاری سعودی‌ها با نمایندگان ایرانی تغییر کند.

ایران که یکی از 39 کشوری بود که نام زائرانش در زمره جان‌باختگان فاجعه منا قرار گرفت تنها کشوری بود که توانست، اجساد مطهر جان‌باختگان را به کشور بازگرداند که در واقع این مهم نتیجه همان نهیب رهبر معظم انقلاب به عربستان‌سعودی بود.

در میان شهدای منا اسامی ۴۹ گلستانی نیز به چشم می‌خورد و گلستان در این حادثه جانکاه افراد بزرگی چون شهیده نازقلیچی فرماندار بندرترکمن خبرنگار شبکه خبر شهید حسینی را از دست داد که فقدان چنین افرادی برای استان گلستان هنوز نیز مملموس است.

 

در واقع فاجعه منا به همگان اثبات کرد که در راهبردی‌ترین منطقه اسلامی، نخاله‌ای به نام شجره خبیثه آل‌سعود وجود دارد که در کنار نظام منحوس رژیم صهیونیستی، کمر به کشتار مسلمانان بسته و در نظر دارد زمینه حضور جبهه کفر را در بلاد اسلامی ایجاد کند.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای فراموش نشدن فاجعه منا و خباثت و آل سعود گفت‌وگویی را با خانواده شهید شاخص بسیج رسانه استان «شهید سیدحمیدرضا حسینی» ترتیب داده‌ایم که توجه به آن خالی از لطف نیست.

برادر شهید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان، اظهار کرد: امروز همه خبرنگاران را «حمیدرضا» می‌دانم.

سیدمحمدرضا حسینی انتخاب شهید حسینی به عنوان شهید شاخص رسانه را اقدامی ارزشمندی از سوی سازمان بسیج رسانه استان دانست و گفت: با توجه به اینکه نوع فعالیت شما رسانه ای است می‌تواند دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

وی به رشادت‌های شهدا در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره و‌ تاکید کرد: در طول تاریخ انقلاب اسلامی جنگ و ترور و دسیسه‌های زیادی را از سوی دشمنان پشت سرگذاشتیم و امروز رشادت‌های شهدای مدافع حرم که مظلومانه و خارج از مرزهای ایران به شهادت می‌رسند را همانند خباثت آل‌سعود نباید فراموش کنیم.

 

بردار شهید حسینی به فاجعه منا اشاره و به این موضوع تاکید کرد: فاجعه‌ای که در مناسک حج اتفاق افتاد عمدی بود از این رو مقام معظم رهبری جانباختگان منا را شهید و مهاجر الی‌الله اعلام کردند.

‌حسینی عنوان می‌کند که رهبر انقلاب اسلامی از آل سعود به عنوان شجره خبیثه ملعونه یاد می‌کند، باید گفت جنایت آل سعود سنگین بود و سنگین‌تر از آن بی‌تفاوتی و عدم پیگیری‌های ابعاد این حادثه بود.

وی با تاکید به این موضوع که نباید اجازه فراموش شدن فاجعه منا را بدهیم ، ‌ابراز می‌کند، با وجود اینکه فاجعه منا موجب جریحه‌دار شدن غرور ملت ایران شد اما پاسخی از سوی دولت به این فاجعه داده نشد.

بردار شهید شاخص بسیج رسانه گلستان می‌گوید، اگر خون شهدای حادثه منا که به زمین ریخته از سوی دولتمردان پیگیری می‌شد دیگر امروز شاهد شاخ و شانه کشیدن آل‌سعود نبودیم.

حسینی که به دنبال تشکیل انجمن برای شهدای حادثه منا بود اعتقاد دارد که در این مسیر دولتمردان کارشکنی کردند و اجازه ندادند این انجمن تشکیل شود ولی با پیگیری‌هایی که داشتیم توانستیم خانواده‌ها را با یکدیگر آشنا کنیم و برای دادگاه لاهه و حقوق بشر نامه تنظیم کنیم ولی متاسفانه این ارگان‌ها نیز می‌گویند که باید دولت شما وارد شود.

*ساخت مستند زندگی خبرنگار شهید منا

وی اعتقاد دارد میزان مسامحه‌ای که از سوی دولتمردان به دلیل مصلحت‌اندیشی از جنایتی که عربستان‌سعودی به حجاج ایرانی داشته برای ما خانواده شهدای منا سنگین‌تر از این جنایت است، مقام معظم رهبری تاکید کردند که این فاجعه نباید فراموش شود و باید شدت این فاجعه را در نظر گرفت اعتقاد داریم خون شهدا انقلاب را بیمه کرده و تاثیرگذار خواهد بود.

معاون صدا و سیمای استان گلستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان، از‌ ساخت مستند در شبکه خبر و صدا و سیمای استان گلستان خبر داد و گفت: در این مستند به زندگی خبرنگار شهید «سیدحمیدرضا حسینی» پرداخته می‌شود.

 

سیدرحمان یوسفی تاکید کرد برای زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت وظیفه می‌دانیم تمامی تلاش خود را انجام دهیم چراکه امروز امنیت این کشور را مرهون و مدیون خون شهدا هستیم.

به گزارش فارس، شهید «سیدحمیدرضا حسینی» زمستان سال 1355 در کردکوی دیده به جهان گشود، وی دانش‎آموخته دانشکده علوم و ارتباطات اجتماعی بوده و در رشته خبرنگاری فارغ‌التحصیل شده بود.

شهید حسینی در سال 1378 از ابتدای فعالیت شبکه خبر، همکاری با این شبکه را آغاز کرد، او که برای پوشش رسانه‌ای حج سال 1394 از سوی صدا و سیما به مکه مکرمه اعزام شده بودند در فاجعه منا و در حال انجام وظیفه به شهادت رسید.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار