رئیس پلیس فتا استان گلستان از غیرقانونی بودن هر گونه خرید و فروش ارز در فضای مجازی خبر داد.

پیگرد قانونی در انتظار عامل خرید و فروش ارز در فضای مجازی

به گزارش گلستان24؛سرهنگ دوم ابراهیم پرسا رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: فعالیت صرافی‌ها در فضای مجازی بر اساس تبصره ماده ۲۸ دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، بدون مجوز بوده و ممنوع است.

وی گفت: در شرایط بحرانی پیش آمده در بازار ارز، برخی افراد سودجو با راه اندازی وب سایت، بی‌توجه به غیرمجاز بودن خرید و فروش ارز در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و جذب مخاطب کرده اند.

سرهنگ ابراهیم پرسا افزود: طبق دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها، هیچ صرافی مجوز خرید و فروش و فعالیت مجازی ندارد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: در این بین کلاهبرداران با راه اندازی سایت‌هایی برای خرید و فروش ارز، ابتدا با تبلیغات نظر مشتریان این حوزه را به سوی خود جلب و مشتریان را ترغیب به واریز وجهی به حساب آن‌ها برای خرید ارز می‌کنند و پس از دریافت وجه، دیگر پاسخگوی مشتری نخواهند بود.

سرهنگ پرسا گفت: اسامی صرافی‌هایی که با مجوز معتبر در حال فعالیت هستند در تارنمای بانک مرکزی وجود دارد و هموطنان می‌توانند خرید و فروش ارز را در این صرافی‌ها انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: شهروندان فریب تبلیغات پرهیاهوی منتشر شده در فضای مجازی را نخورند و برای انجام خرید و فروش کالا از طریق فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر اقدام کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی متولی اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به سایت‌های فروشگاهی مجاز است، برای جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان سایبری تا حد امکان از سایت‌های فروشگاهی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند خرید اینترنتی انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار