سرپرست پلیس فتای استان گلستان از دستگیری فردی خبر داد که برای انتقامجویی کانالی راه اندازی کرده و یک شهروند را تخریب می کرد.

دستگیری انتقامجوی مجازی در استان گلستان
به گزارش گلستان24؛سروان صاحبکاران سرپرست پلیس فتای استان گلستان گفت :این فرد به علت اختلاف با یک شهروند گلستانی به قصد ضرر زدن اقدام به بیان و نشر اکاذیب می کرد.

وی افرود : پس از شکایت این شهروند و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی با راه اندازی کانالی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به بارگذاری مطالب و محتوای مورد ادعای شاکی کرده بود که در نتیجه اقدامات فنی و اطلاعاتی کارشناسان پلیس فتا استان گلستان، نهایتا متهم شناسایی و به پلیس فتا احضار شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از مواجه شدن با ادله غیر قابل انکار، اعتراف و هدف و انگیزه خود از انجام این کار را انتقام‌جویی و تسویه حساب با شاکی عنوان کرد.

وی افزود: پس از تکمیل تحقیقات متهم به همراه پرونده تشکیل شده روانه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان شد.

سرپرست پلیس فتای استان گلستان گفت: کاربران فضای مجازی می‌بایست از درج مطالب و محتویاتی که توهین آمیز بوده و یا منجر به تخریب دیگران شود خودداری کنند.

سروان صاحبکاران تاکید کرد: پلیس فتا با کاربرانی که در فضای مجازی اقدام به توهین یا انتشار اکاذیب علیه شهروندان کنند مطابق با مواد ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قانون جرایم رایانه ای، برخورد خواهد کرد.

سرپرست پلیس فتای استان گلستان در خاتمه از هموطنان درخواست کرد: در صورت مواجهه با هر گونه موضوع خارج از چارچوب قوانین نظام  جمهوری اسلامی ایران، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی، اعلام کنند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار