رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان خبر داد

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: حدود 5 هزار کلاه ایمنی تا پایان سال ۹۷ در روستاهای استان گلستان توزیع می‌شود.

توزیع 5 هزار کلاه ایمنی در روستاهای استان گلستان

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، رحیم باقری اظهار کرد: دومین مرحله از طرح ارتقا ایمنی راکبان موتورسیکلت، وانت‌بارها و ادوات کشاورزی در روستاهای «شیرنگ» علی‌آبادکتول «سیجوال» بندرترکمن اجرا شد.
وی تصریح کرد: در این مرحله از اجرای طرح ۳۰۰ دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر یک‌هزار قطعه شبرنگ در بین مجموعه هدف (راکبان موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی ) توزیع شد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان اضافه کرد: براساس برنامه‌ای مدون که همه ساله در سطح روستاهای استان گلستان اجرا می‌شود نسبت به توزیع مقادیر متنابهی اقلام ایمنی شامل کلاه ایمنی و شبرنگ اقدام می‌شود.
باقری تعداد اقلام ایمنی در نظر گرفته شده برای توزیع  طی سال 1397 را شامل 5 هزار دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر یک هزار قطعه شبرنگ دانست و ادامه داد: این اقلام طی چند مرحله و در قالب برنامه‌های آموزشی که با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه و اورژانس اجرا می‌شود توزیع و در اختیار مجموعه هدف قرار می‌گیرد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان در خصوص تمهیدات اجرایی طرح ارتقا ایمنی راکبان موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی نیز توضیح داد: طی یک‌سری اقدامات هماهنگ که با بخشداری‌های استان صورت می‌پذیرد، فهرستی از روستاهای متراکم جمعیتی که دارای بیشتری راکبان موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی هستند تهیه و نسبت به اجرای طرح اقدام می‌شود.

وی افزود: پس از انتخاب روستا و فراخوان محلی و تجمیع راکبان که توسط دهیاری‌ها صورت می‌پذیرد نسبت به اجرای برنامه‌های آموزشی توسط کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه و اورژانس اقدام می‌شود.
باقری آموزه‌های اجرایی را در قالب آموزش‌های گفتاری، پخش فیلم و اسلاید و استفاده از حرکات نمایشی دانست و خاطرنشان کرد: طی سال 1396 در ۴۰ مرحله اجرای طرح ارتقا ایمنی راکبان موتورسیکلت، وانت بارها و ادوات کشاورزی روستاهای استان گلستان 4 هزار دستگاه کلاه ایمنی و افزون بر یک‌هزار قطعه شبرنگ دربین مجموعه هدف توزیع شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار