مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: جهت‌گیری اعتبارات حوادثی استان در سال جاری، تکمیل پروژه‌های حوادثی است که هنوز به سرانجام نرسیده است.

تاثیرگذاری اطلاعات جوی بر کشاورزی و ایمنی مردم گلستان/لزوم تقویت هواشناسی گلستان

به گزارش گلستان24؛«سید خالق سجادی» صبح امروز در نشست با مدیر کل هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: با توجه به این برنامه، فعلا در سال جاری هیچ پروژه جدیدی مرتبط با موضوع مدیریت بحران بلایای طبیعی، مدنظر این مجموعه قرار ندارد.

وی با تاکید بر جایگاه ارزشمند پیش‌بینی و پیشگیری در چرخه مدیریت بحران استان خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها جایگاه هواشناسی در سطح کشور از جمله استان، به واسطه شرایط اقلیمی و اثرگذاری آن بر فرآیند پیشگیری از حوادث ناشی از تغییرات جوی مبدل به نقشی موثر و حیاتی شده است.

 

 

سجادی یادآور شد: اکنون کشاورزان استان، در فرآیند کاری خود، توجه ویژه‌ای به موضوعات جوی و پیش‌بینی هواشناسی دارند و از اطلاعات آن برای کاشت، داشت و برداشت محصولات خود سود می‌برند.

*تاثیرگذاری اطلاعات جوی بر کشاورزی و ایمنی مردم گلستان/لزوم تقویت هواشناسی گلستان

وی متذکر شد: با توجه به تغییر اقلیم، تغییر نوع بارش‌ها به ویژه بارندگی‌هایی با حجم بالا اما متمرکز و حادثه‌خیزی استان در موضوع سیل به واسطه طغیان رودخانه‌های سطح استان، تقویت هواشناسی می‌تواند دامنه آسیب‌پذیری استان را در این بخش کاهش دهد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به مصوبه تامین و راه‌اندازی سیستم رادار هواشناسی در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: امیدواریم که پیگیری‌های انجام شده به سرانجام برسد و با استقرار این سامانه ارزشمند، استان از شرایط بهتری در این عرصه برخوردار شود.

 سجادی  تصریح کرد: باید با نگاهی استانی از همه ظرفیت‌های پیگیری دستگاه‌ها و مدیریت اجرایی استان برای تحقق این مصوبه و تمامی مصوبات شورای هماهنگی سود برد تا به نتایج مطلوبی که به نفع استان است، دست پیدا کنیم.

 

 

همچنین مدیر کل هواشناسی استان با تشکر از نگاه مثبت مدیریت بحران استان به موضوع هواشناسی گفت: تلاش این مجموعه همواره، ایجاد شرایطی بهتر برای تاثیرگذاری در فرآیند پیش‌بینی و پیشگیری در حوزه معادلات جوی استان به نفع مردم بوده است.

نوربخش داداشی تنکابنی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تقویت جایگاه هواشناسی استان برای اثرگذاری بیشتر در این حوزه، از مدیریت بحران انتظار می‌رود در اعتبارات حوادثی این مجموعه را مورد توجه قرار دهد. 

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان پیش از حضور در هواشناسی استان، در نشستی با مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، از سامانه ترافیک این اداره کل بازدید و در جریان عملکرد آن قرار گرفت.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار