سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با بیان اینکه در سال گذشته، ۶۸۶ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند، گفت: ۲۶۹ روستای استان تا پایان سال تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار می گیرند.

پهنای باند اینترنت استان 96 گیگ است

به گزارش گلستان24؛محمد احمدی، سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان، امروز (29 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت متولی ارتباطات همراه های ارتباطی کشور است، گفت: ارتباط بین استان ها نیز از طریق شبکه ارتباط زیرساخت انجام می شود.

 

وی افزود: با توسعه تکنولوژی در سال های اخیر و مطالبه مردم به سمت اینترنت پرسرعت، روستاهای استان نیز از اینترنت پر سرعت بهره مند می شوند.

 

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته، 686 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شد، تصریح کرد: امسال نیز 269 روستای استان تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار می گیرند که تا پایان سال 953 روستای استان از یک هزار و 7 روستا به اینترنت پر سرعت متصل می شوند.

 

فعالیت دفاتر ICT در 337 روستای استان

وی اظهارداشت: این طرح به صورت ملی اجرا می شود که برای هر روستا 25 میلیون تومان هزینه می شود.

 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان خاطرنشان کرد: در 337 روستای استان دفاتر ICT و پست بانک خدمات ارائه می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه اینترنت شهرهای استان نیز 4G و 3G هستند، گفت: اپلیکیشن دولت الکترونیک و اینترنت همراه روی وب با 55 خدمت راه اندازی شده که مردم می توانند از طریق آن خدماتی همچون؛ بیمه، مالیات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ... را دریافت کنند.

 

پهنای باند اینترنت استان 96 گیگ است

احمدی با اشاره به پهنای باند اینترنت استان نیز گفت: پهنای باند اینترنت استان در حال حاضر 96 گیگ است که از این مقدار، 28 گیگ در استان استفاده می شود و این اداره کل ظرفیت ارائه تا سه برابر را نیز دارد.

 

وی، ضریب نفوذ تلفن ثابت استان را 33.25 درصد، تلفن همراه 53.43 درصد، ایرانسل 45.66 درصد و رایتل را 1.96 درصد اعلام کرد.

 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان با اشاره به فعالیت 42 شرکت استارتاپ، اضافه کرد: 15 شرکت استارتاپ با اعتبار دو هزار و 250 میلیون ریال تسهیلات با بهره 4 درصد دریافت کردند.

 

وی اظهارامیدواری کرد: امسال با برگزاری کارگاه هایی این استارتاپ ها در استان افزایش یابند.

 

احمدی در خصوص پروژه ملی سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) نیز گفت: با راه اندازی این سامانه بحث زمین خواری، مبارزه با فساد و بروکراسی های موجود حل خواهد شد و خدمات به صورت الکترونیک به مردم ارائه خواهد شد. در حال حاضر دهیارها و فرماندارها در حال آموزش هستند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار