سایت وبلاگی "حرف لر" نوشت:

ارسال پیامک های بیهوده تبلیغاتی به مشترکان تلفن همراه به معضلی تبدیل شده که در سایه بی تفاوتی مسئولان وزارت ارتباطات این موضوع به بحران ارتباطی در ایران تبدیل شده است.

روزه سکوت مسئولان وزارت ارتباطات در قبال تخلفات اپراتورهای همراه

روزانه پیامک های تبلیغاتی از اپراتورهای تلفن همراه برای مشترکین ارسال می شود که علی رغم اینکه محتواهای ارسالی هیچ گونه نفعی برای مشترکین ندارد ولی در مقابل مسئولین متخلف این اپراتورها سعی دارند در سایه سکوت مسئولان و ضعف نظارتی به جیب مردم دستبرد بزنند.

 

سریال ادامه دار ارسال پیامک های تبلیغاتی که برخی از آنها با موازین شرعی وقانونی کشور ما هم مغایرت دارد به راهی برای کسب منفعت بیشتر برای جیب مدیران اپراتورهای تلفن همراه تبدیل شده است.

 

با داشتن یک سیم کارت همراه اول روزانه پیامک های متعدد تبلیغاتی که بیشتر آنها اصلا به شما ارتباطی ندارد برای شما ارسال می شوند روزانه بین 5تا10پیامک از سرویس های مختلف سرگرمی و بازی از اپراتورهای مختلف برای مشترکین ارسال می شود.

هر چند اعتراضات بالا رفت و مصوبه ای در خصوص ارسال پیامک های تبلیغاتی توسط اپراتورها در صورت کسب رضایت مشترک صادر شد ولی متاسفانه همچنان این مصوبات نتوانستند شکاف برنامه ارسال پیامک های تبلیغاتی را مسدود کنند.

 

 

از آهنگ های پیشوازقیمت 300 تومان، پیوستن به پیام پیشتاز 450 تومان، چگونه دختردار یا پسردار شویم هر پیام ۳۵ تومان، آیا پوشش من شرعی است؟ احکام فقهی لباس چیست؟ هر پیام ۱۰۰ تومان، خرید و فروش مسکن و انواع دیگر تبلیغات نمونه پیامک هایی که مشترکین را کلافه کرده است.

بیشتر افرادی که روزانه تعداد زیادی پیامک تبلیغاتی با موضوعات مختلف از تلفن همراه با عناوین برنامه های کنکوری یک موسسه آموزشی، آهنگ های پیشواز، بازی ها و سرگرمی برای آنها ارسال می شود، بلافاصله هنوز پیام ها را نخوانده فقط آنها را حذف می کند.

 

از صبح زود گرفته تا شامگاهان که هر پیامک با توجه به زمان نامناسب ارسال، بسیاری از مخاطبان را دچار استرس می‎کند. این روزها شرکت ها بدون دریافت اجازه از مخاطبان، با ارسال پیامک‌های بیهوده متعدد برای آنها ایجاد مزاحمت می‎کنند.

حالا مردم از وزیر ارتباطات این سوال را دارند که اگر نمی خواهند این پیامک های مزاحم برای آنها ارسال نشود باید چه کار کنند؟ یا چه کسی را ملاقات کنند؟

هرچند راه هایی برای رهایی از از این پیامک های تبلیغاتی اعلام شده  ولی در عمل اجرایی نمی شود؛ زیرا وقتی به یک سرویس بله می گویید دیگر برای قطع آن هر چه شماره می گیرید و پیامک ارسال می کنید عمل نمی کند.

اکثر مردم  با ابراز نارضایتی از ارسال این پیامک های تبلیغاتی عنوان کردند: واقعا از دست این پیامک های تبلیغاتی و مزاحم خسته شدیم .

 

بیشتر این پیامک های تبلیغاتی اصلا به درد زندگی و کار ما نمی آید ولی دلیل اصرار اپراتورهای تلفن همراه اول و ایرانسل برای ارسال آنها را نمی دانیم.

در بیشتر مواقع مجبور هستیم برای خلاصی از دست این پیامک ها گوشی را خاموش یا روی سایلنت بزاریم.

 

مسئولان دستگاه های نظارتی باید ورود جدی کنند و در این راستا دغدغه مشترکین را مرتفع کنند.

 با اشاره به اینکه تکنولوژی که برای مزاحمت کردن باشد چه نفعی برای انسان دارد و از دست مزاحمت های تلفنی و پیامکی اپراتورهای همراه اول وایرانسل باید  رو به گوشی های ثابت بیاوریم.

واقعا جلوی تخلفات این اپراتورها را نمی توان گرفت،چرا مسئولان اینقدر بی تفاوت هستند این مصداق ضایع کردن حقوق شهروندان است.

هر چه ما کلمه off در مقابل پیامک های تبلیغاتی می فرستیم ،بلافاصله هزینه کم می شود یا جالب منشی های تلفنی که برای برخی از سرویس ها قرار دادند هم باعث می شود که هزینه تلفن از ما کم شود.

 

این در حالی که کارشناسان برای رهایی از معضل ارسال پیامک های تبلیغاتی به مشترکین راه هایی را از قبیل  این که " مشترکان همراه ‌اول درصورت عدم ‌تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی عدد «۱» را به شماره ۸۹۹۹ ارسال کنند.و درصورت عدم‌تمایل به دریافت پیامک های سرویس های ایرانسل  مشترکین می توانند عدد «۲» را به شماره ۵۰۰۵ ارسال کنند تا این سرویس برای آن‌ها لغو شود"،اعلام می کنند ،ولی در عمل این راهکارها فقط به صورت موقتی وپس از چند روز یا یک ماه دوباره همان سرویس هایی که شما قبلا لغو کرده اید دوباره فعال می شوند ،این موضوع می طلبد برای جلوگیری از سوء استفاده اپراتورها از این وضعیت وخلاصی مشترکین از این سیل پیامک های تبلیغاتی بر نظارت ها و شدت برخوردها را بیشتر کنند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار