استاندار گلستان گفت: مطالبات و انتظارات مردم استان از دولت باید از طریق اطلاع رسانی هدفمند رسانه ها و نیازسنجی روابط عمومی دستگاه های اداری و اجرایی بیشتر بیان و پیگیری شود.

استاندار: مطالبات مردم گلستان بیشتر اطلاع رسانی شود

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی در هشتمین همایش و کارگاه روابط عمومی های دستگاه های اجرایی گلستان در گرگان اظهار کرد: رسانه ها می توانند نقش مطالبه گری از طرف مردم در برخی موضوعات زیرساختی و مهم از جمله راه آهن و آشوراده داشته باشند تا نتیجه آن، رفع کمبودها و نیازهای اساسی و اصلی اقتصادی استان و حرکت شتابان به سمت توسعه پایدار باشد. 
وی بیان کرد: در کنار رسانه ها، روابط عمومی دستگاه های استان هم نیازهای حوزه های فعالیت خود را به درستی شناسایی و به مدیران اعلام کنند تا از این طریق جبران کمبودها و کاستی ها آسان تر و امکان پذیرتر شود.
استاندار گلستان افزود: کار رسانه و روابط عمومی فقط تولید خبر نیست و آنها می توانند بازوهای اصلی مشورت، تجارت و موضوعات اقتصادی باشند.
هاشمی ادامه داد: مدیران به تنهایی نمی توانند در مسیر توسعه حرکت کنند و لازم است روابط عمومی ها به عنوان موتور محرک دستگاه های اجرایی به ایفای نقش در راستای رسیدن به هدف گذاری های ترسیم شده ،بپردازند. 
وی؛ آموزش را نیاز اصلی رسانه و روابط عمومی ها برشمرد و افزود: معتقد به کارکردن در ادارات شیشه ای و نمایش همه فعالیت ها به مردم هستیم، اما به تهیه و انعکاس اخبار صحیح و صادقانه هم تأکید داریم.
استاندار گلستان در ادامه با اشاره به نقدپذیری دولت اظهار کرد: دولت انتقاد پذیر است، اما تخریب با انتقاد تفاوت داشته و تخریب مستمر هم توسعه ایجاد نمی کند.
وی؛ برجسته سازی چالش ها را از وظایف رسانه ها برشمرد و عنوان کرد: این کار موجب می شود دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به موضوعات استان توجه بیشتری کنند.
هاشمی با بیان اینکه همه دستگاه ها برای رسیدن استان به توسعه فعال شوند، گفت: موضوعاتی مانند افزایش مراکز خرید گندم و سیلوها و راهکارهای کاهش تصادفات، زمینه سازی برای اجرای پروژه های بزرگ گردشگری و پررنگ کردن نقش بخش خصوصی از مسئولیت هایی است که برعهده روابط عمومی ها و رسانه ها قرار دارد.
در این همایش همچنین کارگاه آموزشی با حضور حسینعلی افخمی عضوهیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع مدیریت و برنامه ریزی راهبردی در روابط عمومی برگزار شد.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار