آستان مقدس حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس مجری طرح افطاری ساده در ماه مبارک رمضان و میزبان زائران و مجاوران است.

بزرگترین سفره افطاری ساده گلستان
به گزارش گلستان 24،بدون تردید همه ما حفظ کرده‌ایم همه آن احادیث و روایتی را که ثواب و پاداش اطعام و افطاری دادن را برایمان برشمرده و مقایسه‌اش با سایر نیکی‌ها و خوبی‌های عالم و بدون شک همه ما نیز خوب به خاطر می‌آوریم همه عنایاتی را که خداوند متعال در عوض نیکی‌هایی این چنین به ما کرده و برکت را در رزقی چاشنی کرده است که هدیه بی‌منتش بر ما بوده است.
 
ماه مبارک رمضان در کنار همه زیبایی‌ها و برکات بی‌بدیلش صحنه‌های قشنگ دیگری نیز دارد که یکی از آنها سفره‌های ساده افطاری است که همه و همه از فقیر و غنی گرفته تا پیر و جوان با صفا و صمیمیت در کنار هم و با عشق به خداوند رحمان از میهمانی در ماه خدا لذت می‌برند و شادمانه در مسیر عشق‌ورزی با خداوند در آستانه شب‌های پرفضیلت قدر دعای افتتاح را نجوا می‌کنند.
 
آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) امسال نیز برای دومین سال پیاپی میزبان و مجری طرح سفره های افطاری ساده‌ای است که از منظر وسعت و حجم حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت پای این سفره‌های عاشقی در استان گلستان بی‌نظیر و بی‌مثال است.
 
امام جمعه گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران در گنبدکاووس برپایی سفره‌های چند هزار نفری افطاری ساده در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) را اتفاقی بسیار مبارک و پر خیر و برکت دانست و افزود: بنده معتقدم این تجمع کثیر محبان اهل بیت (ع) اعم از شیعه و سنی در کنار هم و افطار کردن در این مکان مقدس معجزه حضرت یحیی (ع) است که به همت و واسطه خادمان مردم در اداره اوقاف و امور خیریه به منصه ظهور رسیده است.
 
حجت الاسلام محمود ترابی با تقدیر از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس بابت برپایی سفره افطاری ساده در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع)، گفت: برپایی چنین سفره معظم و بزرگی انصافا تلاش و پیگیری بسیار زیادی را می‌خواهد که باید همت و تلاش مدیران و خادمان آستان این امامزاده شریف و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس را ستود.
 
وی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی این سفره‌های افطاری ساده عدم دعوت خاص از افراد است، ادامه داد: اینکه همه مردم اعم از زائران، مجاوران، فقیر و غنی، زن و مرد، مسوول و غیر مسوول و همه اقشار بر سر سفره و خوان این امامزاده بزرگوار حاضر می‌شوند بدون تردید بزرگترین و ممتازترین ویژگی این سفره‌های پربرکت و معنوی است.
 
معاون مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در گفت و گو با خبرنگاران در گنبدکاووس با اشاره به اینکه سفره‌های افطاری ساده در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان گلستان از جمله امامزاده عبدالله (ع)، امامزادگان آق‌امام (ع) و امامزاده یحیی بن زید (ع) برپا شده است، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ افطاری ساده و پرهیز از رسوخ تجملات و اسراف در آداب دینی و مذهبی از جمله روزه گرفتن و افطار در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اجرایی شده است.
 
حجت‌الاسلام امین قرایی استقبال مردم از افطار در جوار بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: مردم ما نشان داده‌اند که اگر بستر و شرایط فراهم باشد بهرین اوقات خود را در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه خواهند گذراند و از آن لذت خواهند برد که نمونه‌های آن، روز طبیعت، اعیاد مختلف و همین لحظات پر برکت و نورانی افطار در ماه مبارک رمضان است.
 
وی مردمی بودن را از محسنات ویژه این سفره‌های پربرکت دانست و اضافه کرد: وقتی تمام فرآیند این افطاری ساده توسط خود مردم شکل می‌گیرد و همدلی و همراهی مردم با یکدیگر به برکت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ارتقا می‌باید برای همه خادمان مردم در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان نیز لذت بخش و شیرین است.
 
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران در گنبدکاووس با اشاره به اینکه این سفره‌های افطاری تماما با پول خیرین و به صورت مردمی برپا می‌شود، تصریح کرد: سفره افطاری ساده در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه هر روز پذیرای روزه‌داران عزیز و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
 
حجت‌الاسلام نصرت‌الله جعفری با هزینه افطاری ساده برای هر یک هزار نفر را 350 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر شخص نیکوکاری می‌تواند از یک هزار تومان تا هزینه کامل یک افطاری را تقبل کند و محدودیتی در این حوزه وجود ندارد، همان طور که بسیاری از مردم شریف گنبدکاووس با مبالغ متفاوت در این طرح مشارکت کرده‌اند.
 
خادم افتخاری آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) در گفت و گو با خبرنگاران در گنبدکاووس حس خدمت به زائران روزه‌دار این آستان مقدس را وصف ناشدنی دانست و ادامه داد: در تمام طول زندگانی‌ام از هیچ کاری به اندازه خدمت به زائران و روزه‌داران لذت نبرده‌ام زیرا همواره عنایات حق تعالی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را در زندگی‌ام مشاهده کرده‌ام.
 
علی آذرشب با بیان اینکه برگزاری سفره‌های افطاری ساده در آستان مقدس امامزادگان باعث شده است تا زواری که در ساعات انتهایی روز که هوا سردتر است به زیارت می‌آیند بتوانند به راحتی و بدون دغدغه در جوار مضجع شریف حضرت یحیی (ع) افطار کنند، گفت: امیدواریم هر روز بر تعداد زائران و مجاوران روزه دار در سفره افطاری ساده این آستان مقدس افزوده شود.
 
وی با تقدیر از مدیران آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) به ویژه مدیران اداری و فرهنگی و همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس، تاکید کرد: اینکه امروز و در این سن نوجوانی توفیق خادمی آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) نصیبم شده است را مرهون تلاش، اعتماد و لطف این عزیزان و حمایت و محبت خانواده‌ام هستم.
 
 
زائر آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) در گفت و گو با خبرنگاران در گنبدکاووس با اشاره به اینکه سالها آرزو می‌کردیم شرایطی فراهم شود تا به همراه خانواده روزه خود را در کنار مرقد مطهر امامزاده مدفون در شهرمان افطار کنیم، ادامه داد: از همه کسانی که مقدمات این اقدام بزرگ و معنوی را فراهم کردند صمیمانه تشکر می‌کنیم.
 
سعید علیپوری با بیان اینکه لذت افطار با این سفره ساده اما وسیع و بزرگ به مراتب بیشتر از سفره‌هایی است که با تجمل و اسراف همراه شده است، تصریح کرد: امیدواریم با تداوم این حرکت در همه اماکن مذهبی روزی را شاهد باشیم که همه مردم روزه خود را در این اماکن پربرکت افطار کنند.
 
وی بر لزوم تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی این اقدام بزرگ در سطح شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر همه اقشار مردم مطلع شوند که شرایطی برای افطار در این مکان مقدس فراهم شده است لحظات ناب عاشقی در جوار بارگاه نورانی و ملکوتی ولی نعمت خود در گنبدکاووس را از دست نخواهند داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار