رئیس اوقاف شهرستان گنبدکاووس:

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه انجمن یاوران وقف سبب افزایش و توسعه وقف در شهرستان گنبدکاووس شد، گفت: خوشبختانه در سال جاری حضور بانوان شهرستان گنبدکاووس در حوزه وقف افزایش یافته است.

انجمن یاوران وقف سبب افزایش وقف در شهرستان گنبدکاووس شد

به گزارش گلستان 24 ؛ از گنبدکاووس, حجت الاسلام نصرت الله جعفری, شامگاه جمعه در مراسم همایش یاوران وقف در امامزاده یحیی ابن زید(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: انجمن یاوران وقف و یاوران وقف, افرادی هستند که در ارتقاء, تبدیل و ترویج فرهنگ وقف تلاش می‌کنند و بانوان در سال جاری در این حوزه پررنگ عمل کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس افزود: همه آحاد مردم باید وقف را از خود بدانند و در خانواده بزرگ واقفین مشارکت کنند و در این کار می‌توانند به صورت گروهی وقف انجام دهند.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: سیاست و رویکرد سال‌های اخیر سازمان اوقاف در زمینه وقف, انجام وقف مشارکتی است, افراد زیادی از جامعه شاید نتوانند وقف فردی و یا انفرادی داشته باشند, اما می‌توانند به صورت محله‌ای, فامیلی, گروهی, کارمندان یک اداره, وقف مشارکتی داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: وقف, ترویج فرهنگ عصمت و طهارت است و باید متناسب با نیاز روز وقف صورت گیرد که ضمن, منفعت آن به آحاد جامعه, باقیات و صالحاتی برای واقف و یا واقفین باشد.

حجت الاسلام جعفری گفت: نخستین وقف جدید در بدنه سازمان اوقاف کشور در چند روز گذشته, در استان آذربایجان شرقی به عنوان وقف مدافعان حرم, اتفاق افتاد و فرد مورد نظر با وقف درآمد زمین کشاورزی خود, به مدافعان حرم, فرهنگ شهادت و از خودگذشتگی و مقاومت را ترویج کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: امروز از حوزه واقفین و یاوران وقف تجلیل خواهد شد و در کنار این برنامه, کتابخانه امامزاده یحیی ابن زید( ع) در شبستان این امامزاده افتتاح می‌شود.

حجت الاسلام جعفری افزود: ساخت و خرید کتاب این کتابخانه, توسط خانم زینب عباسی(ابراهیمی)  با هزینه 50 میلیون ریال به یاد مرحوم یوسف ابراهیمی انجام شده و در 2 قسمت مجزای بانوان و آقایان است و قرار است, بخش دیگری از تامین کتاب توسط اداره ارشاد و کتابخانه‌های عمومی شهرستان انجام شود.

 

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار