معاون استاندار گلستان خبر داد:

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از افزایش 70 درصدی خدمات موکب حضرت یحیی بن زید (ع) این شهرستان در کربلای معلی در اربعین امسال خبر داد.

افزایش 70 درصدی خدمات موکب حضرت یحیی بن زید (ع) در اربعین امسال

به گزارش گلستان24؛موکب حضرت یحیی بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس در سال گذشته برای نخستین بار با تفکیک از موکب مرکز استان به صورت مستقل و با همت و کمک‌های مردمی با شکوه و عظمت خاصی اقدام به خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله (ع) در شهر مقدس کربلای معلی کرد و چندین هزار نفر از زائران را ضمن پذیرایی در سه وعده غذایی، اسکان داد.

حال از ابتدای سال جاری مسوولان و مدیران این موکب با عزمی جدی در تلاش هستند تا با آغاز فرآیند اقدامات اجرایی هرچه زودتر خود را برای ارائه خدماتی مطلوب و شایسته به زوار حسینی در اربعین سال جاری آماده کنند و به همین منظور جلسات مقدماتی خود را از فروردین ماه آغاز کرده و نخستین جلسه رسمی با مسوولان ارشد شهرستانی را نیز امروز برگزار کردند.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در نخستین جلسه موکب حضرت یحیی ابن زید ( ع) این شهرستان که در فرمانداری ویژه و با حضور امام جمعه گنبدکاووس، هیئت امنا و کادر اجرایی این موکب برگزار شد با اشاره به اینکه موکب حضرت یحیی بن زید (ع) به عنوان نماینده مردم گنبدکاووس باید مایه عزت و آبروی شهرستان ما باشد، اظهار کرد: در سال گذشته انصافا حجم بالایی از تلاش‌ها و زحمات در موکب حضرت یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس در کربلای معلی صورت گرفت.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه بنده و همکارانم با تمام توان و ظرفیت‌های موجود از این موکب حمایت خواهیم کرد، افزود: باید تمام تلاش مدیران و خادمان این موکب این باشد که در سال جاری شرایطی فراهم شود که نسبت به سال گذشته خدمات مطلوب‌تری به زائران به ویژه هموطنان و همشهریان گنبدی در کربلا ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیران و تمامی عوامل انسانی اداری را مامور کرده‌ایم در پشتیبانی از موکب حضرت یحیی بن زید (ع) با انگیزه، اراده و نیروی مضاعف حرکت کنند، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با همدلی و همکاری صادقانه اقدامات خوبی را در سال جاری برای خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و زائران اباعبدالله (ع) صورت دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از افزایش 70 درصدی خدمات موکب حضرت یحیی بن زید (ع) در سال جاری خبر داد و گفت: امسال با تلاش مدیران و تیم اجرایی موکب در بخش‌های مختلف به صورت میانگین بین 15 درصد تا 70 درصد افزایش خدمات را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با تقدیر از همه تلاش‌های مدیران و خادمان موکب حضرت یحیی بن زید (ع) که در سال گذشته برای نخستین بار به صورت مستقل به زائران حسینی خدمات ارائه کردند، تاکید کرد: این روحیه جهادی و انقلابی باید با صبوری و تقویت انگیزه به صورت مستمر تداوم پیدا کند.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه خدمت به زائران حسینی بدون تردید اجر و پاداشی کمتر از زیارت اعتاب مقدسه را نخواهد داشت، گفت: باید تلاش کنیم تا خلوص نیت را در خود تقویت کنیم و بدانیم که به عنوان افرادی انتخاب شده برای خدمت با زائران ماموریت یافته‌ایم تا در خدمت نوکران و موالیان حضرات معصومین (ع) باشیم.

مسوول ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه امسال بالغ بر 35 هزار نفر زائر در موکب حضرت یحیی بن زید (ع) اسکان داده می‌شوند، ادامه داد: از این تعداد 11 هزار نفر بانو و بالغ بر 24 هزار نفر آقا خواهند بود که در محل‌های تعبیه شده برای موکب اسکان داده خواهند شد.

رمضانعلی خالقی با بیان اینکه در سال جاری در هر وعده صبحانه، نهار و شام مجموعا در طول مدت برپایی موکب 36 هزار پرس غذا توزیع خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به استقبال پخت نان در موکب توسط زائران، در سال جاری، 37 درصد افزایش پخت نان خواهیم داشت و در مجموع در ارائه خدمات پذیرایی 47 درصد افزایش خدمات ارائه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تیم‌های پیش‌قراول موکب حضرت یحیی بن زید (ع) از اول ماه صفر به کربلا اعزام خواهند شد، اضافه کرد: موکب حضرت یحیی بن زید (ع) از 10 صفر مصادف با 28 مهرماه سال جاری تا 25 صفر مصادف با 13 آبان ماه به زائران خدمات متنوع خود را ارائه خواهند داد.

مسوول ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه موکب تا چهار روز بعد از اربعین حسینی در کربلای معلی مستقر خواهد بود، تاکید کرد: بعد از آنکه خادمان نیز زیارت دوره خود را انجام دادند در 17 آبان ماه تمامی عوامل موکب به گنبدکاووس مراجعت خواهند کرد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار