صبح امروز

آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری کردکوی و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان کردکوی برگزار شد + تصاویر

به گزارش گلستان24؛آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری کردکوی و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان صبح امروز با حضور رئیس‌کل دادگستری گلستان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان و جمعی از مسؤولان شهرستانی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات «حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی» در دادگستری کردکوی تقدیر و قدردانی شد و «حجت‌الاسلام رمضان بازاری» به‌عنوان رئیس جدید دادگستری کردکوی منصوب و معرفی شد.

همچنین در این مراسم از زحمات « محمدصادق اسماعیل‌زاده» تقدیر و «رمضان جمشیدی» به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب کردکوی معرفی شد.

امام جمعه کردکوی در این مراسم اظهار کرد: پیامبر (ص) در ماه رمضان فرمودند ماه رمضان در نزد خداوند بهترین ماه است، 12 ماه وجود دارد اما خداوند در قرآن کریم تنها از ماه مبارک رمضان به نیکی یاد کرده است.

حجت‌الاسلام موسی شاعری تصریح کرد: خداوند می‌داند بشر جایزالخطا است، از این رو از 11 ماه، ماه رمضان را پربرکت می‌کند تا گناهان مردم از این طریق آمرزیده شود.

وی، ماه رمضان را لطف خداوند دانست و افزود: با وجود اینکه خداوند سفره ماه رمضان را قرار دادند تا انسان از این ماه برای آخرت خود استفاده مفید کند اما متأسفانه برخی از این فرصت استفاده نمی‌کنند.

امام جمعه کردکوی با بیان اینکه همه مسؤول هستند و در این دنیا کسی بدون مسؤولیت نیست، یادآور شد: انسان در برابر همه نعمت‌هایی که خداوند به وی داده مسؤول است اما مسؤولیت‌ها متفاوت است و مسؤولیت برخی سنگین‌تر است.

شاعری قوه قضاییه را یکی از مسؤولیت‌های پردغدغه دانست و بیان کرد: حاکم اصلی خداوند است و قضات جانشین خداوند، پیامبر و ائمه (ع) هستند از این رو قضاوت اجر زیادی دارد چراکه قضات کار سنگینی بر عهده دارند.

وی خدمت به خلق را بسیار باارزش خواند و با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) ابراز کرد: اگر انسان گره انسانی را باز کند مانند آن است که دو ماه در کنار کعبه اعتکاف کرده است.

*کاهش قابل‌توجه ورودی پرونده‌ها در دادگستری کردکوی

 دادستان سابق عمومی و انقلاب کردکوی نیز در این مراسم اظهار کرد:  امید است در طول هشت سال خدمت در کردکوی توانسته باشم دادرسی عادلانه و به حق انجام داده باشم و به اهداف سازمانی عمل کرده باشم.

محمدصادق اسماعیل‌زاده، شناسایی مناطق جرم‌خیز، اندیشیدن تدابیر و امکانات پیشگیرانه درخصوص جرایم مبتلابه شهرستان، برخورد قاطع با جرم و اشخاص مجرم و اجرای به موقع احکام قطعی دادگاه را از جمله اهداف خود در شهرستان برشمرد و گفت: برای تحقق این سه هدف با اعضای شورای تامین تعامل خوبی برقرار کردیم.

دادستان سابق عمومی و انقلاب کردکوی اذعان کرد: با وجود اینکه شهرستان کردکوی در سال 1391 تا 1394 در ورودی پرونده‌ها با روند افزایشی همراه بوده اما در سال 1395 و 1396 شاهد کاهش قابل توجه ورودی پرونده‌ها در دادگستری کردکوی بودیم.

رئیس جدید دادگستری کردکوی نیز در این مراسم با قبولی طاعات مومنان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امید است روزه‌داری ما از سطح عادی ارتقا پیدا کند و در سعود برزخی و مکاشفات با اولیای الهی به ویژه امیرالمومنین (ع) همراه باشیم.

حجت‌الاسلام رمضان بازاری با قدردانی از رئیس کل دادگستری گلستان، بیان کرد: از اینکه به بنده اعتماد کردند از ایشان تشکر می‌کنم، ما به‌واسطه ساخت مساجد و نمازخانه در دادگستری های استان ایشان را سردار سازندگی می‌دانیم و اعتقاد داریم اقدام ایشان بسیار باارزش بود و می‌توان در رتبه نخست کارهای ایشان یاد کرد.

وی گفت: برای ارتقای سطح دادگستری دست یاری به سوی همه مسؤولان شهرستانی دراز می‌کنم و امید دارم با همکاری و تعامل بتوانیم در راستای پیشبرد اهداف سازمانی حرکت کنیم.

رئیس جدید دادگستری کردکوی خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهم دستان ما را در بسط شعای عدالت در سطح جامعه توانمند کند تا بتوانیم مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان (ع) فراهم کنیم.

دادستان جدید عمومی و انقلاب کردکوی نیز در این مراسم اظهار کرد: در دنیا هر کسی نقشی برعهده دارد و ما شاکر هستیم که در این نقش، شغل ما منصب شد و به طور قطع در این راه تکلیف‌هایی بیشتری نصیب ما خواهد شد.

رمضان جمشیدی یادآور شد: جایگاه مسؤولیت جایگاه امتحان است و مسؤولیت در دستگاه قضایی تکلیف ما را بیشتر می‌کند.

وی بیان کرد: همیشه با نگاه کسب رزق حلال در جایگاه مسؤولیت خدمت کردم و برای تحقق این مهم به وظایف خود بر طبق قانون و شرع عمل کردم.

دادستان عمومی و انقلاب کردکوی با بیان اینکه عدالت جایگاه خطیری دارد و تأمین و حفظ امنیت از اولویت‌های ما است، خاطرنشان کرد: هر کسی که بخواهد ناقض امنیت باشد دستگاه قضا در وهله نخست با نگاه پیشگیرانه و در مرحله بعد با نگاه قانون با وی برخورد خواهد کرد.

13970301000428_Test_PhotoJ

13970301000431_Test_PhotoJ

13970301000436_Test_PhotoJ

13970301000438_Test_PhotoJ

13970301000440_Test_PhotoJ

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار