تاکنون مسئولان پاسخ راهگشا برای حل مشکل نداده اند.

تجمع سیب زمینی کاران در گرگان

سیب زمینی کاران امروز در اعتراض به قیمت اندک محصول خود در میدان بار گرگان تجمع کردند.

به گزارش گلستان24؛به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، در حالی که مردم هر کیلوگرم سیب زمینی را هزار تا هزار وپانصد تومان از مغازه ها خریداری می کنند اما کشاورزان  این محصول را به طور عمده  سر زمین یا میدان بار ، هر کیلوگرم  را بیش از 200تومان نمی توانند بفروشند .

تجمع کنندگان در گفت و گو با خبرنگار ما ،  علاوه بر قیمت پایین محصول ، نبود نظارت درست بر تنظیم بازار ، مشکل حمل و نقل برای ارسال سیب زمینی به دیگر استان ها را از علل تجمع خود اعلام کردند .

کشاورزان برای هر هکتار سیب زمینی نزدیک به 15 میلیون تومان هزینه می کنند و به طور متوسط  از هر هکتار 25 تن محصول برداشت می کنند و با فروش هر کیلو گرم  200 تومان ، دست کم ده میلیون تومان در هر هکتار ضرر می کنند.

با توجه به گرمای هوا نگهداری سیب زمینی بیش از یک هفته مقدور نیست .

تلاش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، برای یافتن پاسخ مناسب و راهگشا از مسئولان جهاد کشاورزی و تعاون روستایی استان  تاکنون بی نتیجه مانده است .

امسال کشاورزان  گلستانی در شش هزار و 200هکتار سیب زمینی کاشتند که پیش بینی می شود 200 هزار تن محصول برداشت کنند .

محمد رضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان هفته گذشته   از افزایش   25 درصدی تولید سیب زمینی  در گلستان خبر داد و گفت : 70 درصد  از سیب زمینی کاشته شده در گلستان رقم مخصوص تازه خوری است که سبب شده   صنایع تبدیلی و تجار  به خرید آن بی رغبت باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار