رئیس جهاد کشاورزی گنبدکاووس:

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در ابتدا تنها یک مرکز خرید بازگشایی شده بود، گفت: از فردا 15 مرکز خرید گندم در شهرستان گنبدکاووس نوبت به نوبت بازگشایی می‌شوند.

15 مرکز خرید گندم از فردا بازگشایی می‌شود/ مشکلات فنی سامانه ثبت خرید در حال رفع است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ غلامعلی نورا امروز در گنبدکاووس با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین موضوع در حوزه کشاورزی شهرستان گنبدکاووس برداشت محصولات کشت شده در پائیز یعنی گندم، جو و کلزا است، اظهار کرد: با جلسات متعدد و تشکیل چهار کمیته تلاش کردیم تا فرآیند خرید را برای کشاورزان تسهیل و تسریع کنیم.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا از 20 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است، افزود: در طی روزهای گذشته یک هزار و 580 هکتار زمین با محصول کلزا مورد برداشت قرار گرفته که بالغ بر یک هزار 158 تُن کلزا به مراکز خرید شهرستان گنبدکاووس تحویل داده شده که مقداری نیز قطعا به مراکز خارج از گنبدکاووس تحویل شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تا به امروز یک هزار 500 هکتار زمین با محصول جو توسط کشاورزان مورد برداشت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تاکنون 295 تن جو به مراکز خرید شهرستان گنبدکاووس تحویل شده است.

نورا با بیان اینکه از میان 15 مرکز خرید گندم در شهرستان گنبدکاووس فعلا یک مرکز خرید بازگشایی شده است، گفت: تا به امروز فقط 100 هکتار از زمین‌های کشاورزی دارای محصول گندم برداشت شده است که به میزان 50 تن گندم به این مرکز خرید تحویل داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه از عصر امروز تحویل همزمان سه محصول پرحجم جو، کلزا و گندم با هم انجام خواهد شد، ادامه داد: با توجه به این همزمانی از فردا ترافیک در مراکز خرید، ترافیک جاده‌ای به دلیل حمل و نقل محصولات کشاورزی، و هم در اداره جهاد کشاورزی برای صدور حواله ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه برای کاهش هزینه‌های دولت و همچنین کاهش زمان و جلوگیری از کاهش کیفیت محصولات چاره‌اندیشی صورت گرفته است، تصریح کرد: ما پیشنهادی ارائه کرده‌ایم که همان خودروی حامل محصولات کشاورزان بعد از باسکول و دریافت برگه‌های مربوطه و اتمام فرآیند خرید محصول توسط مراکز خرید با هزینه مصوب سازمان که همان هزینه سندیکای برنده در مناقصه است محصولات را تا کارخانه مد نظر مراکز خرید دولتی حمل کنند.

نورا با بیان اینکه کشاورزان از پرتلاش‌ترین اقشار جامعه هستند، تاکید کرد: بنده و همکارانم در اداره جهاد کشاورزی در کنار سایر ادارات و نهادهای خدمت‌رسان قول خواهیم داد تمامی تلاش و توان خود را به کار گیریم تا در سریع‌ترین و سهل‌ترین نحو ممکن فرآیند خرید محصولات کشاورزی از ابتدا تا به انتها انجام شود.

گفتنی است استان گلستان در تولید محصول استراتژیک گندم به عنوان استان دوم کشور در سال دوم معرفی شده و شهرستان گنبدکاووس نیز برترین شهرستان کشور در حجم گندم تولیدی در سال 1396 بوده است که نشان از اهمیت توجه مدیران به کشاورزی این شهرستان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار